Kirjoitetut vastaukset
Kyllä Gmail omana sovelluksenaan toimii, vaikka Gmail-tiliä ei olisi liitetty Samsungin sähköpostisovellukseen.
Minullakin puhelinsovellus kenkkuili ja poistin linkityksen. Nyt saan kuvat helpommin niin, kun laitan puhelimen johdolla kiinni tietokoneeseen.
Kaivelin Microsoftin tukisivuilta ohjeita. Näistä voi olla apua.
Oma puhelin -sovelluksen ohje:
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4459358/windows-10-your-phone-app-help
Ohje puhelimen ja tietokoneen yhdistämiseen:
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4053443/windows-10-linking-your-phone-pc-help
Joppe
Moi,
Asetusten kautta sen pitäisi tosiaan onnistua, kun puhelin kerran käynnistyy. Tuossa S3-mallisa sen pitäisi mennä näin:
Paina Asetukset -> Tilit -> Varmuuskopioi ja palauta -> Alkuperäisten tietojen palautus -> Palauta laite -> Poista kaikki
Puhelin nollautuu ja käynnistyy automaattisesti ns. uutena luurina.
Terveisin,
Joppe
Moi,
Se on Googlen varmistusohjelman tekemä tiedosto, jonka pitäisi olla vain väliaikainen kansio, jota ohjelma käyttää tiedostojen siirtoon. Kyllä sen poistaa voi. Jokin toinen ohjelma, esim, virustorjunta, on saattanut keskeyttää googlen varmistajan, jos siinä väliaikaisessa kansiossa on jotain tiedostoja.
Omassa systeemissäni se kyllä näkyy vain, kun suojatut järjestelmätiedostot on otettu näkyviin kansio- ja hakuasetuksissa. Ei niitä yleensä kannata pitää näkyvissä, ettei vahingossa poista mitään tärkeää. Ja ne myös täyttävät työpöytä- ja kansionäkymää ihmeellisillä tiedostoilla.
Suositus on pitää ne piilotettuna. Kurkkaa, mikä valinta omassasi on: Resurssienhallinta -> Näytä -> Asetukset -> Näytä. Laita valintamerkki kohtaan ”Piilota suojatut käyttöjärjestelmätiedostot”, jollei siinä ole valintaa.
Joppe
Ahaa, kiitos kuvasta.
En muista, että yhteystietoihin olisi koskaan päässyt tuota kautta, mutta kokeile, saatko valikon esiin, kun napsautat sen M-logon vasemmalla puolella olevaa kolmen viivan valikkokuvaketta.
M-logon napsautus vain päivittää näkymän hakemalla uusia viestejä. Siksisiinä näkyy hetken se ”Ladataan…”-ilmoitus, kun Gmail lataa uusia viestejä.
Mutta ei valikostakaan ainakaan oletusasetuksilla yhteystietoja tule, vaan yhteystietoihin pääsee niin, että napsautat oikean yläkulman sovellusvalikkokuvaketta (yhdeksästä harmaasta pikkukuutiosta muodostuva kuutio) ja valitset esiin tulevasta valikosta ”Lisää” ja sitten ”Yhteystiedot”, kuten tässä kuvassa:
Yhteystiedoissa pääsee muokkaamaan henkilöiden tietoja.
Joppe
Attachments:
Moi,
Jos jo koitit alustaa levyn NTFS-muotoon, eikä auttanut, niin kokeile poistaa liian pieni osio Levynhallinnassa ja luo sitten levylle koko kapasiteetin osio.
Levynhallintaan pääsee kympissä, kun napsautat aloituspainiketta kakkospainikkeella ja valitset rivin Levynhallinta.
Joppe
Hei,
Kokeile jollain toisella selaimella, jos sellainen on käytössä. Selaimessa nimittäin saattaa olla jotain häikkää.
Kokeile myös, auttaako, kun tyhjennät selaimen välimuistin. Välimuistin tyhjennys tapahtuu selaimen asetuksissa hieman selaimesta riippuen.
Esimerkiksi Windows 10:n Edge-selaimessa valitaan oikean yläkulman asetusvalikko (kolme pistettä) -> Asetukset -> Tietosuoja ja suojaus -> Valitse tyhjennettävät kohteet
Chrome-selaimessa valitaan oikealta ylhäältä asetusvalikko (kolme pistettä) -> Lisää työkaluja -> Poista selaustiedot
Firefox-selaimessa valitaan oikealta ylhäältä asetusvalikko (kolme viivaa) -> Asetukset -> Tietosuoja ja turvallisuus -> Tyhjennä heti (kohdassa ”Välimuistissa oleva verkkosisältö”)
Jos tyhjennys ei auta, lähetä ruutukuva, jossa tilanne näkyy, eli mainitsemasi M-kirjain, niin asiaa on helpompi selvittää.
Täällä on ohje, kuinka kuvakaappauksen voi liittää foorumiviestiin:
https://keskustelut.kotimikro.fi/foorumi/kysy-meilta-foorumin-kayttaminen/topic/havainnollista-tarvittaessa-ruutukuvalla
Terveisin,
Joppe
Moi,
Lähetä kuvakaappaus virheilmoituksesta, joka tulee kuvaa avatessa, niin se auttaa selvittelyssä.
Ruutukuvan saa kaapattua näppäinyhdistelmällä Windows-näppäin + Print Screen. Kuva tallentuu Kuvat-kansiossa olevaan Näyttökuvat-kansioon, josta kuvan voi liittää foorumiviestiin.
Kuvan voi liittää foorumiviestiin tekstikentän yläpuolella olevan työkalurivin päässä olevalla painikkeella, joka on merkitty punaisella nuolella tähän kuvaan:
Napsauta esiin tulevan valintaikkunan Lähde-ruudun päässä olevaa kansiokuvaketta, niin pääset valitsemaan liitettävän kuvan.
Terveisin,
Joppe
Attachments:
Moi,
Kahta reititintä ei pysty yhdistämään, samalla laitteella voi käyttää vain jompaakumpaa kaistaa kerrallaan.
Joppe
Moi,
En ole varma, mutta jos siinä tulee teksti ”Unohtunut salasana tai kuvio”, niin valitsemalla sen laitteeseen pääsee Google-tilin tunnuksilla ja voi vaihtaa unohtuneen kuvion. Se kuitenkin tietääkseni edellyttää, että puhelimen Android-versio on korkeintaan 4.4 Kitkat, sitä uudemmissa tuota unohdusvalintaa ei tule, vaan luuri pitää palauttaa tehdastilaan.
Mutta siis, kyllä sen tehdasnollauksenkin pitäisi noilla napeilla kaikissa Samsungeissa toimia ja sieltä pitäisi recovery-valikko tulla näkyviin. Muuta konstia ei sitten ole, paitsi se huolto. Kokeile vielä, jos se kuitenkin onnistuisi:
1. Sammuta puhelin
2. Paina ja pidä pohjassa ääni ylös, koti ja virta.
3. Vapauta painikkeet, kun Android recovery -valikko tulee näkyviin.
4. Vieritä palkkia äänenvoimakkuusnapeilla kohtaan wipe data/factory reset ja paina virtanappia.
5. Valitse Yes, ja sitten kun valikko tulee näkyviin, valitse reboot system now.
Joppe
Olet siirtymässä jollekin Yahoon tarjoamalle sivulle, ja siellä pitää hyväksyä Yahoon käyttöehdot eli käytännössä sen lähettämät evästeet. Tuo teksti on vähän erikoinen, mutta ei sieltä muuta tule kuin tavalliset evästeet. Se selviää, kun valitsee sen Hallinta-asetukset ja lukee selityksen.
Törmäsin hiljan samaan, kun yritin avata uutisartikkelia yahoo.finance.com-sivustolta. vähän hämmästelin, että Yahoo on tehnyt noin massiivisen evästeselostuksen, mutta se varman johtuu EU:n tiukentuneista evästekäytännöistä.
Sekin voi olla, että selaimessasi on asennettuna jokin Yahoon palkki tai muu laajennus, joka sitten ruikkaa tuota herjaa.
Joppe
Mäkinen on aina hyvä vaihtoehto, mutta kyllä wintoosaakin on kiva käyttää 😉
Älä luovuta ainakaan ennen kuin kokeilet, olisiko näistä Microsoftin tukitietokannan ohjeista mitään apua:
http://bit.ly/win-profiilin-korjaus
Se voi kyllä olla aika bluesia, mutta ei siitä muuta harmia ole kuin kokeilun vaiva.
Lykkyä tykö.
Joppe
Joo, pumaskan lukeminen voi olla aika bluesia. Varmin konsti korjata ongelma on asentaa Windows uudelleen, mutta se on myös työläin, koska kaikki muut paitsi Windows-kaupasta ladatut ohjelmat joutuu asentamaan uudestaan.
Olipas kurja juttu, ettei putsaus auttanut. Tuo malli on yli kymmenen vuotta vanha, joten siihen ei luultavasti saa mitään osia. Ja jos saa, niin korjaus voi tulla kalliimmaksi kuin uusi laite.
Voihan sitä kysäistä jostain huollosta, kannattaako korjata. Tällainen Prink-firma näkyy mainostavan vanhojenkin tulostimien huoltoa, en tosin tunne sitä sen paremmin, ja muitakin varmaan löytyy:
http://www.prink.fi/palvelut-ekologiset-palvelut/tulostimien-huolto
Joppe
Hyvä tietää, että puhdas asennus korjasi ongelman.
Toivotaan, että uusi Skype-versio on edellistä vakaampi. Ainakin se on tuore, koska Microsoft päivitti sen, kun Skypen 7-versio ja sitä vanhemmat haudattiin lopullisesti marraskuun alussa. Tänään 15.11. päättyi 7-version tuki mobiililaitteille.