Kirjoitetut vastaukset

Joppe
Joppe
Osallistuja (Participant)

    Raporttikomento jumittaa aika helposti. Kokeile jotain toista netsh-komentoa välillä ja yritä sitten raporttikomentoa uudelleen. Koita vaikka tätä profiilikomentoa: netsh wlan show profiles

    Raporttikomento on joissain kokoonpanoissa pysähtynyt virheilmoitukseen, jos koneessa on wlanin lisäksi ollut ethernet-kaapeli kytkettynä samaan aikaan.

    Joppe
    Joppe
    Osallistuja (Participant)

      Kaivelin vähän Microsoftin tukitietokantaa, ja sieltä löytyi alla oleva artikkeli. Siinä oleva wlanreport tekee kyllä tolkuttoman pitkän tiedoston (piilotettuun kansioon), mutta siitä saattaa löytyä jotain tietoa mahdollisesta vikatilanteesta. Siinä on muutakin mitä voi kokeilla:
      https://support.microsoft.com/en-us/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

      Suomenkielisen artikkelin saa, kun vaihtaa osoitteessa olevan ”en-su”maalinkin tilalle ”fi-fi”.

      Sekin tuli mieleen, että jos et vielä koittanut, niin sammuta reititin ja käynnistä uudelleen, sillä se yleensä fiksaa, jos reitittimessä on jokin häiriö. Tosin ongelma on tässä tapauksessa Windowsissa.

      Joppe
      Joppe
      Osallistuja (Participant)

        Kokeile ensin ainakin verkon vianmääritystä, vaikka kyseessä ei varsinainen vika olekaan.

        En muista ulkoa, kuinka sinne pääsee enkkuversiossa, mutta jotenkin näin: Kirjoita hakuun ”network troubleshooter” ja valitse tulosluettelosta sama tai ”Identify and repair network problems” tms. Kyllä se Windowsin asetusten kauttakin löytyy ”Network & Internet” -ikkunasta.

         

         

        Joppe
        Joppe
        Osallistuja (Participant)

          Et kertonut, millä tavalla poistit verkon ehdotettujen listalta, mutta koititko kuitenkin saada verkkoa näkyviin sillä jutussa olleella palautuskomennolla (allow ssid)? Ja oletko kokeillut käynnistää tietokoneen uudelleen? Sekin voi auttaa.

          Joppe

          Joppe
          Joppe
          Osallistuja (Participant)

            Moi,

            Se voi auttaa, kun teet tulostimen asetuksissa Ylläpito-välilehdellä olevat kaikki puhdistus- ja kohdistustoimet.

            Jos käytät Windows 10:ntä, niin pääset Ylläpito-välilehdelle, kun valitset Windowsissa aloitus -> Asetukset -> Laitteet -> Tulostimet ja skannerit. Valitse tulostimesi luettelosta, valitse Hallinta ja seuraavalta sivulta ”Tulostimen ominaisuudet”.

            Windows 7:ssä avaa Ohjauspaneelista ”Laitteisto ja äänet” -> ”Laitteet ja tulostimet”, napsauta tulostinta kakkospainikkeella ja valitse ”Tulostimen ominaisuudet”.

            Joppe

            Joppe
            Joppe
            Osallistuja (Participant)

              Moi,

              Tuo TP-Linkin laite ei ole tuttu, ja tämä on vähän hakuammuntaa, mutta jos et vielä kokeillut vaihtaa, niin kokeile auttaako, kun vaihdat mixed moden tilalle 2,4 gigahertsin taajuudelle  ”802.11n only” tms. ja viiden gigahertsin taajuudelle  ”802.11a/n/ac mixed” tai ”802.11ac only”.

              Suositus reitittimille kyllä on tuo mixed mode, mikä taitaa olla omassa laitteessasikin oletuksena, koska mixed moden tarkoitus on varmistaa yhteensopivuus myös vanhempien laitteiden kanssa.

              Ainakin tuo Samsungin täppärisi ja tuo Galaxy A3 tukevat vain 2,4 gigahertsin taajuutta. Samoin kuin käsittääkseni tuo Acerin läppäri.

              Ongelman voi myös aiheuttaa se, että laite ei tue reitittimessä määriteltyä salausta.

              Joppe

              Joppe
              Joppe
              Osallistuja (Participant)

                Moi,

                Kirjaudu reitittimesi asetussivulle ja kokeile muuttaa sen verkon nimeä, jota et saa Windowsissa näkyviin. Kun nimi vaihtuu, niin Windows luultavasti tunnistaa sen uutena verkkona.

                Joppe

                Joppe
                Joppe
                Osallistuja (Participant)

                  Moi,

                  Kuulostaa erikoiselta. Itse kopsattuja omia tiedostoja ei pitäisi minkään ohjelman kopiosuojata ja tuo Behringerin sovitinkin on ihan normaali audiomuunnin.

                  Syynä täytyy olla jokin Lenovon ohjelma, joka antaa väärää tietoa.

                  Kopioi kokeeksi pari kappaletta muistitikulle ja kokeile saako ne auki ja soimaan jollain toisella tietokoneella. Jos onnistuu, niin kyllä kaikki muutkin sitten ovat toimivia tiedostoja.

                  Joppe

                  Joppe
                  Joppe
                  Osallistuja (Participant)

                    Jos sinulla on mikrofonilla varustetut kuulokkeet tai sankakuuloke, niin kytke se läppärin ääniliitäntään. Skype kyllä periaatteessa tunnistaa sen automaattisesti, mutta Skypen asetuksissa voi Ääni ja video -kohdassa vielä tarkistaa, että valinnat on oikein, eli että mikki on oikein valittu Mikrofoni-valikossa ja samoin kaiutinvalintana on kuuloke Kaiuttimet-valikossa. Asetuksissa on myös testipainike, jota painamalla kuulee, että äänilähteet on oikein.

                    Joppe
                    Joppe
                    Osallistuja (Participant)

                      Sama homma täällä. Kartat on kyllä aika keskeneräinen sovellus, sillä se on jo pitkään toiminut kehnosti. Se osaa siirtyä joihinkin paikkoihin tuosta vaan, ja toisia ei muka löydy ja pyytää tosiaan muodostamaan nettiyhteyden.

                      Helsinkiinkin ja muihin kaupunkeihin se siirtyy kiltisti, mutta osoitteisiin ei sitten suostu siirtymään millään.

                      Kaiketi ohjelma jossain vaiheessa päivittyy vähän paremmaksi. Toivotaan.

                      Joppe

                      Joppe
                      Joppe
                      Osallistuja (Participant)

                        Moi,

                        Tarkista ainakin, että ilmoitukset ovat käytössä, ettei jokin ole niitä vahingossa torpannut:
                        Valitse aloituspainike -> Asetukset -> Järjestelmä -> Ilmoitukset ja toiminnot.
                        Varmista että Ilmoitukset -ryhmän viiden ensimmäisen namikan tilana on Käytössä. Muita voi naksutella päälle ja pois niin kuin haluaa.

                        Jos toimintokeskus ei ollenkaan aukea tehtäväpalkista, niin sitten siihen on luultavasti vain tullut jokin häiriö.

                        Sitä voi kokeilla, että käynnistät Resurssienhallinnan uudelleen. Se yleensä palauttaa toimintokeskuksen taas käyttökuntoon:
                        1. Napsauta kakkospainikkeella aloituspainiketta ja valitse Tehtävienhallinta.
                        2. Valitse tarvittaessa Lisätietoja, jos ikkuna on pieni, niin Prosessit-lista tulee näkyviin.
                        3. Vieritä alaspäin kohtaan Resurssienhallinta (voi olla kaukana), valitse se ja valitse sitten oikeasta alakulmasta Käynnistä uudelleen.

                        Jos hyvin käy, niin jumittunut toimintokeskus alkaa taas niin sanotusti toimia.

                        Terveisin,
                        Joppe

                        Joppe
                        Joppe
                        Osallistuja (Participant)

                          Moi,

                          Eipä ole tuttu tuo, mutta verkosta löytyy ainakin tämä aloitusopas, josta voi olla hyötyä, jos et siihen jo törmännyt:
                          https://www.3ds.com/fileadmin/PRODUCTS/DRAFT_SIGHT/PDF/GETTING-STARTED-GUIDE.pdf

                          Muitakin ohjeita löytyy googlaamalla vaikka ”drafsight guide”.

                          Terveisin,
                          Joppe

                          Joppe
                          Joppe
                          Osallistuja (Participant)

                            Tuo virheilmoitus johtunee yhteensopimattomasta näytönohjaimesta. F1 2016 vaatii näytönohjaimelta DirectX 11 -version. Sitä edeltävillä versioilla peli ei toimi.

                            Täällä on järjestelmävaatimukset:
                            https://store.steampowered.com/app/391040/F1_2016

                            Joppe

                            Joppe
                            Joppe
                            Osallistuja (Participant)

                              Joo, muuntajia on tosiaan pilvin pimein, eikä niitä oikein uskalla kaikkia ladata, kun ei tiedä mitä niiden mukana saa.

                              En ole vähään aikaan tarvinnut muuntajaa, kun olen hieronut äänitiedostoja lähinnä Audacitylla, jolla homma myös hoituu, mutta kokeile näitä, jotka ovat pelkkiä muuntajia. Varsinkin fre:ec-ohjelmaa on kehuttu:
                              https://www.ilmaisohjelmat.fi/audiomuuntimet

                              Audacity on enemmän editori, ja hyvä sellainen, mutta silläkin saa vietyä mp3-tiedostot wav-muotoon. Ohjelma löytyy myös Etunurkasta:
                              https://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/musiikki/audacity

                              Joppe

                              Joppe
                              Joppe
                              Osallistuja (Participant)

                                Moi,

                                Tuo herja saattaa johtua jostain vikaantuneesta järjestelmätiedostosta, eikä välttämättä Skypestä. Kokeile, auttaako järjestelmätiedostojen korjaus:

                                Napsauta kakkospainikkeella aloituspainiketta ja valitse sitten ”Komentokehote (järjestelmänvalvoja)” tai ”Windows PowerShell (järjestelmänvalvoja)”, jos Komentokehotetta ei ole listassa.

                                (Jos käytät Windows 7:ää, niin valitse ”Käynnistä” ja kirjoita hakuruutuun ”cmd”, napsauta kakkospainikkeella osumalistan tiedostoa ”cmd.exe” ja valitse ”Suorita järjestelmänvalvojana”)

                                Kirjoita kehotteeseen ”sfc /scannow” (ei lainausmerkkejä, huomioi välilyönti koodissa) ja paina Enteriä.

                                Anna järjestelmän suorittaa komento rauhassa loppuun. Sen edistymistä voi seurata alimman rivin prosenteista.

                                Kirjoita samaan ikkunaan sitten ”DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth” (huomaa taas välilyönnit koodissa) ja paina Enteriä.

                                Anna järjestelmän suorittaa komento rauhassa loppuun.

                                Tee vielä kertaalleen sfc /scannow ja käynnistä tietokone uudelleen.

                                Hyvässä lykyssä herjaa ei enää tule.

                                Terveisin,
                                Joppe