Kirjoitetut vastaukset

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Tietokoneeseen on mahdollisesti jäänyt Bitdefenderin komponentti Bitdefender Agent, joka nyt vielä kiusaa.

    Varmista, että kaikki Bitdefenderin osat on poistettu. Tämä ohje toimii Windows 10:ssä. jos käytössä on Windows 7, Avaa Ohjauspaneeli Käynnistä-valikosta:

    1. Napsauta tehtäväpalkin vasemmassa reunassa olevaa suurennuslasin kuvaa ja kirjoita esiin tulevaan hakuruutuun ”ohjauspaneeli” (ilman lainausmerkkejä)

    2. Valitse Ohjauspaneeli osumalistasta (tai vaihtoehtoisesti paina Enter-näppäintä, jos Ohjauspaneeli on jo valittuna)

    3. Valitse Ohjauspaneelin ikkunan vasemman rivin alaosasta linkki ”Poista asennettu ohjelma”

    4. Kirjoita Ohjauspaneelin oikean yläkulman hakuruutuun ”bitdefender” (taas ilman lainausmerkkejä)

    5. Valitse osumalistasta yksitellen kaikki Bitdefenderin esiintymät ja valitse ylempänä olevalta työkaluriviltä ”Poista asennus”.

    Ystävällisin terveisin,
    KotiMikro-tuki

    KotiMikro-tuki
    KotiMikro-tuki
    Osallistuja (Participant)

      Hei,

      VLC:llä voi katsoa missä tahansa kaikkia ohjelman tukemia tiedostomuotoja. Aluekoodit koskevat vain kaupallisia dvd- ja blu-ray-julkaisuja.

      Tikku toimii joka tapauksessa kaikkialla ja jos paistat blu-ray-levyn, jossa on pelkästään hd/full hd -sisältöjä, niin silloin pal- tai ntsc-formaateilla ei ole merkitystä.

      Ystävällisin terveisin,
      KotiMikro-tuki

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Hei,

        Joillain käyttäjillä on ollut samaa vaivaa Windowsin Fall Creators -päivityksen jälkeen.

        Kokeile ensin kirjautumisasetuksen muuttamista, jos se auttaisi:

        Valitse aloitusvalikosta Asetukset -> Tilit -> Kirjautumisasetukset ja ota pois käytöstä ”Viimeistele laitteen määritykset automaattisesti päivityksen tai uudelleenkäynnistyksen jälkeen käyttämällä kirjautumistietojani” (kohta on asetussivun alalaidassa).

        Kyllä järjestelmänvalvojan oikeuksilla voi olla useampia tilejä. Tuon ilmoituksen pitäisi tulla vain, kun kirjautuneena on vähintään kaksi käyttäjää. Tilin tyypillä ei ole merkitystä.

        Jos tuo asetusmuutos ei auta, niin silloin syynä voi olla jokin viallinen ohjain tai ohjelma.

        Terveisin,
        KotiMikro-tuki

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Hei,

          Käytät ilmeisesti Internet Explorer -selainta. Se ei toimi Etunurkan kanssa.

          Internet Explorer jättää pois tiedostotunnisteen, jolloin Windows ei tunnista ladattua tiedostoa vaan kysyy, millä se avataan.

          Käytä lataamiseen jotain muuta selainta.

          Selaimista on parhaiten tuettu Chrome, jonka voi ladata täältä:
          https://www.google.fi/chrome/browser/desktop/index.html

          Myös Firefox toimii hyvin Etunurkan kanssa, samoin Windows 10:n oma Edge-selain lataa tiedostot oikein.

          Ystävällisin terveisin,
          KotiMikro-tuki

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Hei,

            Abelssoftilta tuli väliaikatietoa, jolla ohjelman saa kikkailtua auki, kunnes he korjaavat ongelman:

            1. Avaa Tehtävienhallinta näppäinyhdistelmällä Ctrl + Vaihto + Esc tai napsauta tehtäväpalkin aloituspainiketta kakkospainikkeella ja valitse rivi Tehtävienhallinta.

            2. Siirry välilehdelle Lisätiedot

            3. Napsauta kakkospainikkeella riviä Backup.exe ja valitse Lopeta tehtävä

            4. Vahvista lopetus valitsemalla Lopeta prosessi

            Nyt voit käynnistää Abelssoftin. Temppu on istuntokohtainen, eli se pitää tehdä uudestaan, kun tietokone käynnistetään tai herätetään lepotilasta.

            Toivottavasti tekijät saavat taustatoiminnon pian kuntoon.

            Terveisin,
            Juhani

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Chromiumin ei pitäisi tuolla tavalla toimia. Ja on vähän erikoista, että koneellasi ylipäänsä on Chromium.

              Jos ohjelmaa ei löydy asennettujen ohjelmien luettelosta (Aloitus -> Asetukset -> Sovellukset) eikä sitä voi poistaa, niin kokeile tätä kautta:

              1. Avaa Suorita-ikkuna näppäinyhdistelmällä Windows-näppäin + R.

              2. Kirjoita Avaa-ruutuun %localappdata% ja paina OK.

              3. Poista Chromium-kansio

              On myös mahdollista, että koneellesi on päässyt selainkaappari tai muu haittaohjelma, joka käynnistelee Chromiumia. Aja varmuuden vuoksi jokin haittaohjelmien poistaja, esimerkiksi AdwCleaner, jonka voi ladata Etunurkasta:
              http://etunurkka.kotimikro.fi/tietoturva/tietoturvaohjelmat/malwarebytes-adwcleaner

              Terveisin,
              KotiMikro-tuki

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Hei,

                Lisäys edelliseen viestiin. Kokeile avata Pdf Maten tekemä docx-tiedosto LibreOfficella, jos se on käytössäsi. Se saattaa ymmärtää Wordia paremmin PDF Maten tekemän muunnoksen.

                KotiMikro-tuki

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Moi,

                  Custom-valinnalla voi valita tallennuskansioksi muun kuin lähdekansion. Kuvan perusteella vaikuttaa siltä, että ohjelma ei ole asentunut oikein, koska siinä ei ole Open-valintaa.

                  PDF Mate ei tunnu kyllä hanskaavan vähänkään monimutkaisempia pdf-tiedostoja. Se ei saa muunnettua sellaisia, joissa on paljon tai sille tuntematonta grafiikkaa tai muita elementtejä. Silloin Word antaa Doc-muotoon käännetyistä virheilmoituksen ja tulkitsee tiedoston rikkinäiseksi.

                  Kokeile silti, auttaisiko ohjelman uudelleenasennus tuomaan Open-valinnan, joka näkyy tässä kuvassa, Custom-valinnan alla:

                  KotiMikro-tuki

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Moi,

                    Latausongelma tuskin johtuu Windowsin päivitysvirheestä. Kerro vähän tarkemmin, millä tavalla lataus pysähtyy, saitko esimerkiksi jotain virheilmoituksia?

                    Tuo päivitysvirhe voi johtua monesta syystä. Kokeile ensin, auttaisiko helppo Windows-kaupan nollaus:

                    1. Avaa Windows-haku napsauttamalla tehtäväpalkin suurennuslasia

                    2. Kirjoita hakuruutuun wsreset

                    3. Napsauta osumalistan wsreset-kohdetta kakkospainikkeella ja valitse Suorita järjestelmänvalvojana

                    4. Vahvista toiminto valvontaikkunassa valitsemalla Kyllä (kirjoita tarvittaessa salasanasi)

                    5. Sulje WSReset.exe-ikkuna ja kokeile toimivatko päivitykset nyt.

                    Terveisin,
                    KotiMikro-tuki

                     

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Hei,

                      Varmista, että kirjoitat komennon oikein:
                      netstat -na

                      Merkkijonossa on välilyönti ennen kolmanneksi viimeistä merkkiä, tavuviivaa.

                      Terveisin,
                      KotiMikro-tuki

                       

                      KotiMikro-tuki
                      KotiMikro-tuki
                      Osallistuja (Participant)

                        Hei,

                        Tarkista, ovatko muunnetut tiedostot kansiossa, joka aukeaa, kun valitset ohjelman alareunasta ”Open”. Se avaa output-nimisen kohdekansion, jonne muunnetut tiedostot tallentuvat.

                        Mainosikkunan joutuu joka kuittaamaan joka käyttökerralla Cancel-painikkeella.

                        Ystävällisin terveisin,
                        KotiMikro-tuki

                         

                        KotiMikro-tuki
                        KotiMikro-tuki
                        Osallistuja (Participant)

                          Hei,

                          Ohjelma ei enää ole asennettuna, vaikka se jääkin asennettujen ohjelmien luetteloon. Kokeile, lähteekö se luettelosta tällä Malwarebytesin omalla poistotyökalulla:
                          http://bit.ly/mb-poistaja

                          Linkistä käynnistyy työkalun asennustiedoston (mb-clean-3.1.0.1031.exe) lataus.

                          Valmistajan mukaan työkalu poistaa kaikki ohjelman jättämät jäljet.

                          Foorumilla on tosiaan välillä kummallinen time-out, joka heittää kursorin pois kentästä. Yleensä auttaa, kun naksauttaa tekstikenttää, niin kohdistus taas aktivoituu.

                          Se on siitä erikoinen vaiva, että se ei esiinny aina eikä kaikilla selaimilla samalla tavalla. Toivotaan, että propellipäät saavat ongelman korjattua.

                          Ystävällisin terveisin,
                          KotiMikro-tuki

                           

                          KotiMikro-tuki
                          KotiMikro-tuki
                          Osallistuja (Participant)

                            Jep, siinä kohtaa ohjelmassa menee jotenkin bitti poikittain.

                            ++juhani

                            KotiMikro-tuki
                            KotiMikro-tuki
                            Osallistuja (Participant)

                              Hei,

                              Jo toinen samanlainen tapaus on raportoitu. Asiaa selvitetään Abelssoftin tuen kanssa. Ilmoitan heti, kun asiasta tiedetään enemmän.

                              Terveisin,
                              Juhani
                              KotiMikro-tuki

                              KotiMikro-tuki
                              KotiMikro-tuki
                              Osallistuja (Participant)

                                Kyllä Abelssoftissa on nyt jotain vialla. Sen kyllä kuuluu joka käynnistyskerralla kysyä käyttölupaa, ja ohjelman pitäisi käynnistyä normaalisti, kun vastaa Kyllä ja antaa tarvittaessa järjestelmänvalvojan salasanan.

                                Minkälaisen varmistuskokoonpanon teit? Tarkoitatko automaattisella varmistuksella lehdessä 3/2018 sivulla 62 esiteltyä tapaa, jossa varmistuksen pitäisi käynnistyä, kun kohteeksi valitun ulkoisen aseman kytkee tietokoneeseen?

                                Terveisin,
                                Juhani
                                KotiMikro-tuki