Kirjoitetut vastaukset

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Nyt kunnollinen pdf-versio päivitystä käsittelevästä artikkelista on ladattavissa täältä:
    http://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/windows-update-assistant

    KotiMikro-tuki

    KotiMikro-tuki
    KotiMikro-tuki
    Osallistuja (Participant)

      Hei,

      Kiitos viestistä.

      Kuulostaa vähän siltä, että Windowsin käytönvalvonta-toiminnossa saattaa olla jokin hämminki.

      Kokeile ensin toimiiko ohjelma, kun avaat sen korotetuilla oikeuksilla:
      1. Napsauta ohjelman pikakuvaketta kakkospainikkeella
      2. Valitse esiin tulevasta valikosta rivi Suorita järjestelmänvalvojana.

      Ystävällisin terveisin,
      KotiMikro-tuki

       

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Moi,

        Kylläpä Driver Booster aiheutti pahan sotkun. Windows 7:n kanssa on varmaan syytä menetellä jatkossa niin, että antaa ohjelmien omien päivitystoimintojen hoitaa päivitykset ja jättää päivitysapurit, kuten Driver Boosterin, käyttämättä.

        Useimmat ohjelmat kuitenkin vähintään ilmoittavat päivitystarpeestaan, elleivät tee sitä automaattisesti, joten erillinen päivitystyökalu on käytännössä tarpeeton.

        Outlookin iällä saattaa olla vaikutusta. Office Enterprise 2007:n tuki on kyllä vielä voimassa ja ohjelmistoa päivitetään yleisillä Service Pack -päivityksillä tuen päättymiseen 13.1.2019 asti, mutta Officeen sisältyvän Outlook 2007:n tuki päättyi 10.10.2017.

        Tuen päättyminen tarkoittaa, ettei Outlookiin tule enää mitään päivityksiä eikä myöskään ohjelman tukisivuja päivitetä, joten tuoreita ohjeita ohjelmaan ei ole saatavana.

        Terveisin,
        KotiMikro-tuki

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Hei,

          Jatkoa edelliseen viestiin. Outlook-profiilisi ei välttämättä ole rikki, vaan ongelmasi saattaakin liittyä Gmailin tietoturvaan.

          Outlook ei nimittäin vastaa Googlen nykyisiä suojausstandardeja. Siksi Gmailissa pitää sallia vähemmän turvalliset sovellukset, muuten Outlook ei toimi Gmailin kanssa.

          Tarkista tilisi asetuksissa, onko sallittu tila käytössä:
          https://myaccount.google.com/lesssecureapps

          jos et halua muuttaa suojausasetusta, niin toinen vaihtoehto on luoda Gmailissa sovellussalasana. Täällä on Microsoftin ohje:
          http://bit.ly/gmail-sovellussalasana

          Terveisin,
          KotiMikro-tuki

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Hei,

            Koska palautuspistekään ei auttanut, niin Outlook-profiili on saattanut mennä rikki.  Kokeile auttaako profiilin korjaus. Täällä on Microsoftin ohje:
            http://bit.ly/korjaa-outlook-profiili

            Ystävällisin terveisin,
            KotiMikro-tuki

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Anteeksi, että vastaus tulee vasta nyt.

              Tunnettujen ohjelmien kohdalla ”No Admin ACL” (tai ”Unknown ADS”) ei vaadi mitään toimenpiteitä, sillä Spybot tulkitsee esimerkiksi Elisan ohjelman varmuuden vuoksi haittaohjelmaksi, koska Elisan ohjelma käyttää piilokansioissa saman tyyppistä tekniikkaa, jota käytetään Spybotin metsästämissä piilohallintaohjelmissa.

              Kohteita ei parane poistaa, sillä se sotkee ohjelmien toimintaa. Epävarmoissa tilanteissa kannattaa luoda Windowsiin palautuspiste, ennen kuin antaa  Spybotin poistaa mitään, sillä Spybotin toimenpide on lopullinen. Palautuspisteen ansiosta voi kuitenkin palata tilanteeseen ennen Spybotin toimia.

              Ystävällisin terveisin,
              KotiMikro-tuki

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Hei,

                Kuulostaa ikävästi siltä, että kamera on rikki. Sen nimittäin pitäisi löytää lähiverkko, vaikka se olisi viikkojakin välillä irti sähköverkosta, jos lähiverkon asetukset eivät ole muuttuneet.

                Ehjä kamera antaa ääni-ilmoituksen ”welcome to you” ja siirtyy online-tilaan joko automaattisesti tai sitten, kun napauttaa ”Connecting Off line” ilmoituksen vasemmalla puolella olevaa kamerakuvaa.

                Ja viimeistään kameran tehdasasetusten palautuksen ja uudelleenasennuksen jälkeen sen olisi pitänyt toimia, koska sovellus löytää sen uutena laitteena ja sille pitää kertoa kaikki asetukset uudelleen.

                Pyydän asiakaspalvelua lähettämään teille uuden kameran.

                Ystävällisin terveisin,
                Alpo
                KotiMikro-tuki

                 

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Hei,

                  Kiitos kysymyksestä.

                  CCleanerin siivoustoiminnon pitäisi poistaa vain tilapäisiä tiedostoja, jotka voi huoletta poistaa.  Jos et muuttanut ohjelman oletusasetuksia, niin anna palaa vaan. Tuo 10 gigan mälli tosin kuulostaa aika isolta. Onkohan roskakori jäänyt tyhjentämättä…

                  CCleaner on myös siksi turvallinen, että jos tekee rekisterin siivouksen, niin ohjelma tarjoaa ennen ongelmien korjaamista mahdollisuuden tehdä rekisteristä varmuuskopion. Jos korjaus aiheuttaa jotain hämminkiä, niin rekisterin voi palauttaa CCleanerin tekemästä varmuuskopiosta.

                  Ystävällisin terveisin,
                  KotiMikro-tuki

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Hei,

                    Samasta ongelmasta on raportoitu myös Trackview’n tekijöille. Sieltä kerrotaan, että kansioiden poikiminen loppuu, kun ohjelman päivittää täältä:
                    http://trackview.net/download.html

                    Ylimääräiset kansiot pitää poistaa kirjautumalla Google Driveen selaimella ja poistamalla kansiot siellä.

                    Siirry Driveen täällä:
                    https://www.google.com/intl/fi/drive/

                    Valitse poistettava kansioalue hiirellä maalaamalla, napsauttamalla kakkospainikkeella valittua aluetta ja valitsemalla esiin tulevasta valikosta ”Poista”.

                    Ystävällisin terveisin,
                    KotiMikro-tuki

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Hei,

                      Pdf-artikkeli tosiaan puuttuu vielä Etunurkasta ja menee vähän aikaa että se sinne ilmestyy, koska Etunurkassa on edelleen häiriöitä, joita ei ole vielä saatu korjattua.

                      Tällä linkillä voi ladata pdf-version. Se ei ole kaikkein laadukkain, mutta siitä saa silti selvän ja siitä pystyy kopioimaan tekstiä.

                      Ystävällisin terveisin,
                      KotiMikro-tuki

                      KotiMikro-tuki
                      KotiMikro-tuki
                      Osallistuja (Participant)

                        Hei,

                        Tuo virheellinen lisenssitieto johtuu todennäköisesti siitä, että tietokoneella on joskus ollut asennettuna Bullguardin kokeiluversio. Se on jättänyt järjestelmään kokeilusta merkinnän, joka nyt hämää ohjelman käyttöoikeustarkistusta.

                        Kokeile tätä:

                        1. Avaa Bullguard ja valitse oikealta ylhäältä Settings

                        2. Valitse Renew and upgrade -kohdassa Check status -painike

                        3. Valitse edellisen yläpuolella oleva Change user -painike

                        4. Kirjaudu sisään Bullguard-tunnuksillasi

                        Jos lisenssi ei muutu tämän jälkeen, niin sitten pitää ottaa yhteyttä Bullguardin tukeen. Tuen sivu aukeaa Bullguard-ikkunan oikean alareunan Support-kohdasta. Tukisivulta voi jättää sähköpostia tai käyttää chat-toimintoa. Tuki ei valitettavasti toimi suomeksi.

                        Viestissä pitää mainita, että asia koskee KotiMikro-lehden tarjousta vuoden Bullguard-lisenssistä.

                        Ystävällisin terveisin,
                        KotiMikro-tuki

                        KotiMikro-tuki
                        KotiMikro-tuki
                        Osallistuja (Participant)

                          Hei,

                          Kokeile Microsoftin Autoruns-työkalua. Etsi sillä Canonin cnmss-moduuli ja ota se pois päältä.

                          Autorunsin voi asentaa Etunurkasta:
                          http://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/autoruns

                          Toisin kuin ohjeessa sanotaan, ohjelma pitää asentaa.

                          Hae Canonia Filter-kentän avulla. Jos cnmss löytyy, ota valintamerkki pois sen kohdalta, niin se on pois päältä. Jos tulostin toimii jatkossa normaalisti, niin cnmss:n voi poistaa Autorunsilla.

                          Terveisin,
                          KotiMikro-tuki

                           

                          KotiMikro-tuki
                          KotiMikro-tuki
                          Osallistuja (Participant)

                            Hei,

                            Hyvä kysymys.

                            Abelssoftia ei saa yhdellä napsautuksella aloittamaan varmistusta, vaan se vaatii kaksi napsautusta, tai itse asiassa kolme, koska käyttäjätilien valvonta pitää kuitata: Ensin ohjelma käyntiin ja sitten varmistus käyntiin. Kun varmistus on käynnissä, ikkunan oikeaan alareunaa tule valintaruutu ”Shutdown – -”. Kun  siihen napsauttaa valintamerkin, tietokone sammuu, kun varmuuskopiointi on valmis.

                            Jos varmistus on pieni, niin sammutusvalinta vain vilahtaa alareunassa. On aika erikoista, ettei sammutusta voi valita varmistustehtävän määrittelyvaiheessa. Ohjelma ei myöskään muista sammutusvalintaa seuraavalla kerralla, eli siitä tulee jo neljäs napsautus.

                            Ajastuksen lisäksi ohjelmassa ei valitettavasti ole parametrejä, joilla voisi luoda käynnistyskuvakkeen automaattiselle varmistustehtävälle.

                            Terveisin,
                            KotiMikro-tuki

                            KotiMikro-tuki
                            KotiMikro-tuki
                            Osallistuja (Participant)

                              Hei,

                              Trackview-ohjelman paikannus voi heitellä. Paikannus voi olla epätarkkaa esimerkiksi sisätiloissa.

                              Kuulostaa silti oudolta, että se heittelee tuolla tavalla. Varmista puhelimen asetuksista, että sijainnin käyttöoikeus sekä sijaintitilan käyttö GPS:n ja wi-fin ja mobiiliverkojen avulla ovat päällä.

                              Terveisin,
                              KotiMikro-tuki

                              KotiMikro-tuki
                              KotiMikro-tuki
                              Osallistuja (Participant)

                                Hei,

                                Lehdessä 3/2018 sivulla 68 oleva ohje koskee nimenomaan Microsoft-tilin salasanan nollaamista. Paikallisen tilin, jota olet käyttänyt ja jota nimität kakkostiliksi, salasanaa ei voi Microsoftin palvelussa vaihtaa, koska paikallinen tili on vain tietokoneella, jolle salasana on luotu.

                                Laitteiden synkronointi vaatii, että niihin kirjaudutaan samalla Microsoft-tilillä, paikallisella tilillä ei voi synkronoida mitään.

                                Jos tietokone on otettu käyttöön vain paikallisella tilillä, niin silloin siinä ei ole Microsoft-tiliä, vaan se pitää luoda erikseen, kuten totesit.

                                Ystävällisin terveisin,
                                KotiMikro-tuki