Bitdefender

Ratkaistu
Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi KotiMikro-tuki KotiMikro-tuki 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten.
Tekijä
malarky
Osallistuja (Participant)

Tietokone Windows 10 versio 1709. Asennettu Bitdefender  Antivirus free Edition ja Bitdefender Anti-Ramsonware.

Tää helvetin firma tyrkyttää päivityksiä melkein joka päivä . Päivityksen jälkeen tietokone käynnistettävä uudelleen ja aina kahteen kertaan ! Onkohan tämä normaalia ? Alkaa käämit palaa näitten säätämiseen. Jonkin verran usko loppuu teidän ohjelma suositusiin. Voi olla  että kumpikin saa lähtöpassit koneelta. Bitdefendereiden versiot  1.0.21.1109 / 1,0,12,1

Toimitus
Toimitus
Avainmestari (Keymaster)

    Hei,

    Kiitos palautteesta.

    Bitdefenderin ilmaisversioissa ei pysty säätämään päivitystiheyttä, ja virustutka tarkistaa päivitystilanteen pari kertaa päivässä, mutta se koskee vain virustunnisteita, eikä niiden päivitys vaadi uudelleen käynnistystä, saati kahta, mikä on epänormaalia.

    Bitdefenderin virustutkasta on olemassa uudempi versio, mutta sitä ei ole vielä testattu. Se saattaa olla fiksumpi ohjelma.

    Lähetin  kyselyn Bitdefenderin tukeen, mutta sieltä tuli vasta robotin vastaus. Palaan asiaan, kun sieltä vastaa ihminen.

    Ystävällisin terveisin,
    Juhani Koivisto
    toimittaja

    Toimitus
    Toimitus
    Avainmestari (Keymaster)

      Hei,

      Bitdefender neuvoo tekemään Antivirus-ohjelmalle asennuksen korjauksen:

      Kirjoita Windowsin hakuun ”ohjauspaneeli”, paina Enter-näppäintä, valitse ”Poista asennettu ohjelma”, valitse listasta Bitdefender Antivirus Free Edition ja valitse ylhäältä työkaluriviltä ”Poista tai muuta”. Valitse ”Repair installation”.

      Koneen joutuu käynnistämään tämän jälkeen uudelleen ja Windows saattaa korjauksen yhteydessä antaa virheilmoituksen Bitdefenderin toiminnasta.

      Käynnistyksen jälkeen pitää vielä kirjautua Bitdefenderiin, jotta suojaus aktivoituu.

      AntiRansomwarelle voi tehdä niin, että poistaa sen asennuksen ja asentaa uudelleen.

      Kuvaamasi kaltaista käytöstä ei ole raportoitu Bitdefenderin tuessa, joten ei ole varmuutta, mistä se voi johtua. Yksi mahdollisuus on, että jokin toinen tietoturvaohjelma häiritsee, mutta jos sellaista ei ole koneessasi asennettuna, niin ongelma pysyy ainakin toistaiseksi mysteerinä.

      Juhani


      malarky
      Osallistuja (Participant)

        Poistin Bitdefender antivirus free editionin. Asensin toisen version Antivirus free edition 1.0.9.54 tuotteesta vielä toinen

        tunnus  Antimalware engine properties versio 7.73806. Pari päivää ollut koneella ja tuntuu rauhallisemmalta softalta päivittää itsensä tekemättä mitään. Edellinen versio  tyrkytti päivitystä melkein joka päivä ja rauhoittui vasta toisen uudelleen käynnistyksen jälkeen  lopuksi vaatii vielä kirjautumaan sisälle. Toista virusohjelmaa koneella ei ole.

        Kiitos vastauksesta

        Sivustolle välillä hankala kirjoittaa ? Kursori katoilee aika usein .

         

        Toimitus
        Toimitus
        Avainmestari (Keymaster)

          Kiitos tiedosta ja hyvä että ohjelma toimii.

          Täällä testikoneella, jolla vanha versio on onneksi pyörinyt kiukuttelematta, tuli juuri tehtäväpalkin ilmoitusalueelle viesti, jossa Bitdefender kehottaa päivittämään uuteen versioon. En ehtinyt sitä vielä kokeilla, mutta päivitys on varmaan tehty muun muassa mainitsemiesi ongelmien korjaamiseksi. Niin sopii ainakin toivoa.

          Joo, kursorin hukkuminen on tiedossa. Se on ikävä bugi, joka on vaivannut jo pitkään. Toivotaan, että propellipäät saavat sen kuntoon, ettei siitä tule ihan ominaisuus.

          Se on vielä siitä kummallinen oikku, että se tuntuu eri selaimilla heittävän nopeammin ulos tekstikentästä kuin toisilla.

          t:juhani

           

           


          user-324465
          Katsoja (Spectator)

            Latasin Bitdefender Antivirus Freeta, kun tuli sähkökatko. Ohjelma ei toimi, en saa sitä poistettua, ja uudelleen lataus sanoo, että ohjelma on jo koneellani. Mitä ihmettä oikein teen??? Yritin järjestelmän palautusta, eikä sekään onnistu. Tuli ilmoitus, että jokin virustorjunta estää toimia.

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Tietokoneeseen on mahdollisesti jäänyt Bitdefenderin komponentti Bitdefender Agent, joka nyt vielä kiusaa.

              Varmista, että kaikki Bitdefenderin osat on poistettu. Tämä ohje toimii Windows 10:ssä. jos käytössä on Windows 7, Avaa Ohjauspaneeli Käynnistä-valikosta:

              1. Napsauta tehtäväpalkin vasemmassa reunassa olevaa suurennuslasin kuvaa ja kirjoita esiin tulevaan hakuruutuun ”ohjauspaneeli” (ilman lainausmerkkejä)

              2. Valitse Ohjauspaneeli osumalistasta (tai vaihtoehtoisesti paina Enter-näppäintä, jos Ohjauspaneeli on jo valittuna)

              3. Valitse Ohjauspaneelin ikkunan vasemman rivin alaosasta linkki ”Poista asennettu ohjelma”

              4. Kirjoita Ohjauspaneelin oikean yläkulman hakuruutuun ”bitdefender” (taas ilman lainausmerkkejä)

              5. Valitse osumalistasta yksitellen kaikki Bitdefenderin esiintymät ja valitse ylempänä olevalta työkaluriviltä ”Poista asennus”.

              Ystävällisin terveisin,
              KotiMikro-tuki


              user-324465
              Katsoja (Spectator)

                Kiitos vastauksesta.  (Käyttöjärjestelmä on Windows 10.) Tein neuvon mukaan, tuli näytölle teksti: Odota, kunnes nykyisen ohjelman asennuksen poisto tai muutos on valmis. Odottelun jälkeenkään mitään ei tapahdu.  Mikäs nyt neuvoksi?

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Hei,

                  Tuo ilmoitus saattaa tapauksessasi johtua sähkökatkon aiheuttamasta häiriöstä, sillä yleensä ilmoitus tarkoittaa vain sitä, että poistot pitää tehdä yksi kerrallaan, eikä toista poistoa voi aloittaa ennen kuin edellinen on suoritettu loppuun. Tietoturvaohjelmien kohdalla se vaatii usein tietokoneen käynnistämisen uudelleen.

                  Kokeile järjestelmänpalautusta vielä vikasietotilassa, jolloin Windows käynnistyy vain peruskokoonpanolla, ja vialliset ohjelmakomponentit eivät häiritse:

                  Jos Windows on käynnissä, niin vikasietotilaan pääsee asetuksista:
                  1. Avaa asetukset näppäinyhdistelmällä Windows-näppäin + I (tai valitse aloituspainike näytön vasemmassa alakulmassa ja valitse Asetukset).
                  2. Valitse Päivittäminen ja suojaus -> Palauttaminen.
                  3. Valitse Käynnistyksen lisäasetukset -kohdasta ”Käynnistä nyt uudelleen”.
                  4. Kun tietokone käynnistyy uudelleen ja esiin tulee Valitse vaihtoehto -näyttö, valitse Vianmääritys -> Lisäasetukset -> Käynnistysasetukset -> Käynnistä uudelleen.
                  5. Kun tietokone käynnistyy uudelleen, näyttöön tulee käynnistyksen vaihtoehtojen luettelo. Käynnistä tietokone vikasietotilassa valitsemalla 4 tai F4. Tai jos tarvitset nettiä, valitse Vikasietotila ja verkkoyhteydet valitsemalla 5 tai F5.

                  Vikasietotilaan voi siirtyä myös kirjautumisnäytöstä:
                  1. Käynnistä tietokone. Kun olet kirjautumisnäytössä, pidä Vaihto-näppäin painettuna ja valitse Sammuta (virtapainikkeen kuva alhaalla oikealla)
                  2. Valitse ”Käynnistä uudelleen”.
                  Koneen käynnistyessä uudelleen esiin tulee yllä mainittu käynnistyksen vaihtoehtojen lista.

                  Vikasietotilassa voi tehdä järjestelmän palautuksen Ohjauspaneelin Palauttaminen-kohdasta, palautuspisteen avulla.
                  Pääset Ohjauspaneeliin, kun avaat Windows-haun tehtäväpalkin suurennuslasin kuvasta. Kirjoita hakuun ”ohjauspaneeli” ja valitse se osumista.
                  Valitse Palauttaminen -> Avaa järjestelmän palauttaminen

                  Terveisin,
                  KotiMikro-tuki


                  user-324465
                  Katsoja (Spectator)

                    Kiitos tosi paljon avusta. Tällä ohjeella pääsin lopultakin eroon Bitdefenderistä Agentteineen. Nyt kone pelittää taas vanhaan malliin.

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Mukava kuulla, että ongelma ratkesi.

                      Tietotekniikka on iloinen asia – kun se toimii 🙂

                      KotiMikro-tuki

                      Vain tilaaja voi kirjoittaa foorumille