Kirjoitetut vastaukset

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Wasapi-asetuksen pitäisi toimia siinäkin tapauksessa, että tietokoneen ääni tulee esim. usb:n kautta.

    Varmista, että Audacityn työkalurivillä äänilähde ja toistolaite ovat samat, kuten tässä kuvassa, jossa on valittuna Windows Wasapi, äänilähteenä Asus MG279 (tässä näytön kaiuttimet), ja toistolaitteena sama. Kun sisääntulo on näin silmukkana ulostulon kanssa, niin Audacity äänittää lisäksi kaiken tietokoneen toistaman puhtaasti digitaalisena, ilman että ääni muunnettaisiin välillä analogiseksi:

    Ystävällisin terveisin,
    KotiMikro-tuki

     

    KotiMikro-tuki
    KotiMikro-tuki
    Osallistuja (Participant)

      Hei,

      Ohjelmassa on asetuksissa oletuskielenä armenia, ja jos asetuksissa painaa OK-painiketta, niin seuraavalla käynnistyskerralla kielenä onkin englannin sijasta armenia.

      Ohjelmassa on selvä bugi, joka toivottavasti korjataan seuraavaan versioon. Ohjelman uudelleen asentaminen ei auta, sillä ohjelma jättää Windowsin rekisteriin tiedon muka valitusta armenian kielestä.

      Kielen saa kuitenkin vaihdettua armenialaisessa liittymässä näin:

      1. Käynnistä dupeGuru
      2. Käytä näppäinyhdistelmää Ctrl + P (tai avaa toinen valikko oikealta ja valitse esiin tulevan valikon ensimmäinen rivi)

      3. Avaa kielivalikko Armenian-kohdasta
      4. Valitse Vietnamese-rivin alla oleva rivi

      5. Paina OK ja samoin seuraavassa vahvistusikkunassa
      6. Sulje dupeGuru oikean yläkulman ruksista

      Käynnistä dupeGuru uudelleen, niin se on nyt englanninkielinen.

      Ystävällisin terveisin,
      KotiMikro-tuki

       

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Hei,
        Shotcut tallentaa työtiedostonsa mlt-muotoon, joka toistuu vain Shotcutilla.

        Valitse Tallenna-valinnan sijasta Vie video….
        Valitse Formaatti-valikosta mp4, ellei se jo ole valittuna, ja valitse sitten Vie tiedosto.
        Anna tiedostolle nimi ja valitse Tallenna.

        Tallennuksen edistyminen näkyy Shotcutin oikeassa reunassa, Työt-kohdassa.

        Mp4 on yleinen videomuoto ja nykyään aika lailla standardi, joten se toimii useimmissa laitteissa mukisematta.

        Ystävällisin terveisin,
        KotiMikro-tuki

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Hei,

          Kokeile, löytääkö ja korjaako Windowsin vianetsintätyökalu mitään:

          1. Kirjoita Windowsin hakuun vianmääritys
          2. Valitse osumista Vianmääritys
          3. Valitse Toimintakuntoon-kohdasta Windows Update
          4. Valitse Suorita vianmääritys

          Jos siitä ei ole apua, niin kokeile päivitystä täällä olevalla Jopen ohjeella, jossa päivitys tehdään Windowsin asennustyökalulla:
          https://keskustelut.kotimikro.fi/foorumi/windows/topic/windows-10-pro-paivitys-versioon-1803/

          Ystävällisin terveisin,
          KotiMikro-tuki

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Hei,

            Jos olet kirjautuneena Etunurkkaan, niin silloin ohjelman asennustiedoston lataus käynnistyy Lataa ohjelma– painikkeesta. Jos Etunurkkaan kirjautuminen ei onnistu, niin kerro tarkemmin, mitä tapahtuu, tuleeko jokin virheilmoitus yms.?

            Jos tarkoitat Photo Commanderin ohjelman rekisteröintiä, kuten lehden 14/2018 sivuilla 24-25 neuvotaan, niin kerro myös tarkemmin, tuleeko jokin virheilmoitus ja missä vaiheessa.

            Lähetä myös ruutukaappaus tai vaikka kaksi tilanteesta, johon kirjautuminen tai lataaminen pysähtyy. Kuvien avulla ongelmaa on helpompi selvittää.

            Kuvan voi liittää viestiin tekstikentän yläpuolella olevan työkalurivin päässä olevalla painikkeella:

            Napsauta esiin tulevan valintaikkunan Lähde-ruudun päässä olevaa kansiokuvaketta, niin pääset valitsemaan liitettävän kuvan.

            Jos käytössä on Windows 10, niin ruutukuvan saa kaapattua näppäinyhdistelmällä Windows+Print Screen. Kuva tallentuu Kuvat-kansiossa olevaan Näyttökuvat-kansioon, josta kuvan voi liittää sähköpostiin liitetiedostoksi.

            Windows 10:ssä ja Windows 8:ssa voi käyttää ruudun kaappaamiseen myös Kuvakaappaustyökalu-nimistä ohjelmaa. Windows 7:ssä ohjelman nimi on Leikkaustyökalu.

            Kaappaustyökalut löytyvät helpoiten kirjoittamalla hakuun työkalun nimi. Seiskassa Leikkaustyökalu on myös Apuohjelmat-kansiossa (Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat).

            Ystävällisin terveisin,
            KotiMikro-tuki

             

             

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Suomeksi Shotcut-ohjelmalle ei taida löytyä mitään, mutta englanniksi ohjelmaan on aika hyvät ohjeet täällä:
              http://write.flossmanuals.net/introduction-to-video-editing-with-shotcut/about-this-guide/

              Shotcut on avoimen lähdekoodin ohjelma, joten ohjeet on osin harrastajien tekemiä.

              Shotcutilla on myös foorumi, josta saattaa saada apua:
              https://forum.shotcut.org

              Ystävällisin terveisin,
              KotiMikro-tuki

               

               

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Hei,

                Kokeilitko jo tätä Jopen neuvoa:
                https://keskustelut.kotimikro.fi/foorumi/windows/topic/microsoft-ondrive/#post-1396

                Ystävällisin terveisin,
                KotiMikro-tuki

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Kokeile, löytykö virheestä mitään tietoa Windowsin lokitiedostoista:
                  Kirjoita hakuun ”loki” ja valitse osumista ”Näytä tapahtumalokit”

                  Ainakin Windows-lokit -> Järjestelmä-kohdasta voi tutkia virheitä. Ne on merkitty huutomerkillä. Sitä kautta voi saada jotain tolkkua, mikä on vialla.

                  Kokeile myös Updaten vianetsintää, sillä tuo virheilmoitus (0x80070005) liittyy usein Updaten ongelmiin:
                  Kirjoita hakuun ”vianmääritys” ja valitse se osumista.
                  Valitse Windows Update -kohta ja valitse ”Suorita vianmääritys”.

                  Ystävällisin terveisin,
                  KotiMikro-tuki

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Ikävästi kuulostaa siltä, että Windows on rikki.

                    Jos muistat, milloin ongelma alkoi, niin kokeile palauttaa järjestelmä ongelmaa edeltäneeseen aikaan, jos järjestelmän palautustoiminto on ollut käytössä:
                    Kirjoita Windowsin hakuun ”palautus” ja valitse osumista ”Luo palautuspiste”. Valitse avautuvasa ikkunassa ”Järjestelmän palauttaminen”, niin ohjattu toiminto käynnistyy. Valitse haluamasi palautuspiste.

                    Varmin konsti korjata asia on tehdä tehdasasetusten palautus. Omat tiedostot voi siinä valita säilytettäväksi, mutta kaikki itse asennetut ohjelmat joutuu asentamaan uudelleen, Windows-kaupasta ladatut ohjelmat tulevat automaattisesti.

                    Ystävällisin terveisin,
                    KotiMikro-tuki

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Moi,

                      Tuo 1803 on tuorein versio, eikä sen kanssa ole ainakaan dokumentoitua yhteensopimattomuutta Bitdefender Home Scannerin kanssa.

                      Ongelma voi johtua vioittuneesta käyttäjätilistä, mutta sen korjaaminen voi olla työlästä, eikä siihen välttämättä auta kuin Windowsin tehdasasetusten palautus.
                      Sen voi tehdä asetusten kautta (aloitus -> Asetukset -> Päivittäminen ja suojaus -> Palauttaminen), mutta ei siihen Home Scannerin takia kannata ryhtyä, jos kuitenkin muut ohjelmat toimivat ja Windows muuten toimii normaalisti.

                      Ystävällisin terveisin,
                      KotiMikro-tuki

                      KotiMikro-tuki
                      KotiMikro-tuki
                      Osallistuja (Participant)

                        Hei,

                        Kyllä Nero on ainakin pitkän linjan poltto-ohjelmisto, tuosta toisesta ei ole kokemusta.

                        Tuli vielä Ashampoosta mieleen, että jos tuon yllä olevan kuvan kaltainen vahvistus ei tullut selaimeesi, niin sitten selaimessasi saattaa olla jotain hämminkiä. Vahvistusikkunassa olevasta ”support pages” -linkistä pääsee Ashampoon tukikaavakkeeseen, jolloin ei tarvitse lähettää sähköpostia tukeen.

                        Jos et saa näkyviin vahvistusikkunaa, kun asennat Ashampoon uudelleen ja tilaat aktivointiavainta, niin kokeile jättää tukipyyntö täällä olevalla kaavakkeella:
                        https://www.ashampoo.com/uk/gbp/sup

                        Ystävällisin terveisin,
                        KotiMikro-tuki

                         

                        KotiMikro-tuki
                        KotiMikro-tuki
                        Osallistuja (Participant)

                          Hei,

                          Tarkista roskapostikansiosi. Ashampoon viesti on saattanut joutua roskapostin sekaan.

                          Viesti on silloin lähtenyt Ashampoolta, jos selaimeen tuli alla olevan kuvan kaltainen ilmoitus. Ilmoituksessa on myös linkki Ashampoon tukisivuille. joilla voi täyttää tukikaavakkeen.
                          Jos ilmoitus selaimeen ei tullut, tee asennus uudestaan. Ashampoon palvelimella on saattanut olla jokin tilapäinen häiriö.

                          Ystävällisin terveisin,
                          KotiMikro-tuki

                          KotiMikro-tuki
                          KotiMikro-tuki
                          Osallistuja (Participant)

                            Kuulostaa erikoiselta. Ohjelman pitäisi asentua mukisematta, kun käyttää tuota korotettua oikeutta.

                            Kokeile onnistuuko, kun kirjaudut toisella tilillä, jos koneessasi on sellainen.

                            Kero vielä, mikä Windows-versio sinulla on, niin tieto voi auttaa ongelman selvittelyssä.

                            Ystävällisin terveisin,
                            KotiMikro-tuki

                             

                            KotiMikro-tuki
                            KotiMikro-tuki
                            Osallistuja (Participant)

                              Hei,

                              Käynnistä MediaPortalin asetukset työpöydällä olevasta ”MediaPortal Configuration” -kuvakkeesta.
                              Jätä valinta kohtaan ”Standard mode” ja valitse ”Continue”.

                              Avaa GUI-kohta, valitse ”Language Settings”, varmista, että valittuna on ”Finnish” ja valitse OK.

                              Käynnistä sitten MediaPortal työpöydällä olevasta MediaPortal-kuvakkeesta, jos ohjelma ei käynnisty automaattisesti kielivalinnan jälkeen.

                              Nyt MediaPortalin pitäisi olla suomenkielinen.

                              Ystävällisin terveisin,
                              KotiMikro-tuki

                               

                              KotiMikro-tuki
                              KotiMikro-tuki
                              Osallistuja (Participant)

                                Moi,

                                Kokeile Ashampoon paistajaa:
                                https://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/ashampoo-burning-studio-2018

                                Ystävällisin terveisin,
                                KotiMikro-tuki