Kirjoitetut vastaukset

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Ongelma saattaa johtua siitä, että teillä on jo ennestään luotuna Ashampoon käyttäjätili, jos olette asentaneet aikaisemmin jonkin toisen Ashampoon tekemän ohjelman.

    Silloin Ashampoo tunnistaa teidät sähköpostiosoitteenne perusteella ja pyytää Ashampoon käyttäjätilinne salasanaa, ennen kuin Ashampoo antaa tuoteavaimen.

    Jos olette unohtaneet Ashampoo-salasananne, niin uusikaa salasana Ashampoon sivustolla.

    Ashampoon käyttäjätilille voi kirjautua osoitteessa http://www.ashampoo.com valitsemalla oikeasta yläreunasta ”Log in”. Kirjautuminen tehdään sähköpostiosoitteella ja Ashampoo-tiliä luotaessa valitulla salasanalla. Valitkaa sitten ”Log in now”.

    Jos olette unohtaneet Ashampoo-salasananne, niin valitkaa Log in -kirjautumisikkunassa linkki ”Forgot password?”.
    Kirjoittakaa esiin tulevaan kenttään sähköpostiosoitteenne ja valitkaa ”Change password”.

    Ashampoolta tulee sähköpostiviesti (tarkistakaa myös roskapostilaatikko, jonne viesti saattaa mennä).
    Napsauttakaa Ashampoolta tulleessa viestissä olevaa linkkiä ”Change password” (valkoinen teksti sinisellä pohjalla).

    Kirjoittakaa uusi salasana esiin tulevan sivun molempiin kenttiin ja painakaa sitten ”Set password” -painiketta.
    Jatkakaa sitten Photo Commander -ohjelman asennusta käyttämällä uutta salasanaanne.

    Jatkossa omalla Ashampoon käyttäjätilillä voi tarkistaa omat ohjelmansa ja niiden tuoteavaimet valitsemalla käyttäjäkuvakkeen, sitten ”Overview” ja ”Show all license keys”. Esiin tulee lista, jos ovat kaikkien rekisteröimienne Ashampoo-ohjelmien tuoteavaimet.

    Ystävällisin terveisin,
    KotiMikro-tuki

    KotiMikro-tuki
    KotiMikro-tuki
    Osallistuja (Participant)

      Hei,

      Käynnistyslevy ei tunnista oikein näyttösi tarkkuutta. Jos Other Tasks -valikko on näkyvissä, niin avaa se ja kokeile, voitko Screen Resolution -kohdassa ottaa käyttöön suuremman näyttötarkkuuden. Kuulostaa nimittäin siltä, että Macrium käyttää jotain alhaista tarkkuutta, minkä takia ohjelman käyttöliittymä ei mahdu ruutuun.

      Ystävällisin terveisin,
      Alpo
      KotiMikro-tuki

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Hei,

        Jos et ladannut päivitystä ostaessa WinOptimizer 16 -ohjelman asentajaa, niin lataa asennustiedosto tällä linkillä:
        http://kotimikro.pp.fi/tiedostot/ashampoo_winoptimizer_16_16.00.20_sm.exe

        Asenna ja käynnistä ohjelma. Valitse esiin tulevan ikkunan oikeasta alakulmasta linkki ”Syötä avain manuaalisesti”, niin voit liittää saamasi lisenssiavaimen ohjelmaan.

        Jos ohjelma on jo käynnissä, niin pääset aktivointi-ikkunaan valitsemalla oikeasta alakulmasta ”Osta nyt”.

        Ystävällisin terveisin,
        KotiMikro-tuki

         

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Moi,

          Kokeile Acrylicin ilmaista versiota:
          https://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/acrylic-wifi-free

          Lataa myös samalla sivulla oleva artikkeli, jossa ohjelmaa esitellään.

          Ohjelman käytön aikana ei kannata käyttää nettiä muuhun, sillä ohjelma voi omia kaistan koko lailla tarkkaan, kun se tutkii verkkoa. Sulje ohjelma välillä, jos sinun tarvitsee hakea jotain netistä ja jos netti hidastuu ohjelman käytön aikana.

          Ystävällisin terveisin,
          Alpo
          KotiMikro-tuki

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Hei,

            Kiitos tiedoista.

            Zone Alarm on palomuuriohjelma, ja sitä ei tarvitse poistaa ennen virustorjuntaohjelman asentamista. Zone Alarm ei sekään kuitenkaan ole välttämätön, jos käytössä on Windows 10, sillä Windowsin oma palomuuri on automaattisesti käytössä ja on täysin riittävä.

            Suosittelen Bitdefenderin sijaan suomenkielistä Pandaa, joka on pätevä virustutka ja joka on tulossa myös osaksi KotiMikron vakituisia tietoturvaohjelmia Etunurkkaan, numerosta 1/2019 alkaen.

            Panda on helppo ottaa käyttöön ja rekisteröidä sähköpostiosoitteella asennuksen yhteydessä. Pandan asentajan voi ladata täältä:
            https://etunurkka.kotimikro.fi/ohjelmat/panda-dome

            Varmista, ettei Bitdefender tai sen osia ole asennettuna, ennen kuin asennat Pandan.

            Varmista, että kaikki Bitdefenderin osat on poistettu. Tämä ohje toimii Windows 10:ssä. Jos käytössä on Windows 7, avaa Ohjauspaneeli Käynnistä-valikosta:

            1. Napsauta tehtäväpalkin vasemmassa reunassa olevaa suurennuslasin kuvaa ja kirjoita esiin tulevaan hakuruutuun ”ohjauspaneeli” (ilman lainausmerkkejä)

            2. Valitse Ohjauspaneeli osumalistasta (tai vaihtoehtoisesti paina Enter-näppäintä, jos Ohjauspaneeli on jo valittuna)

            3. Valitse Ohjauspaneelin ikkunan vasemman rivin alaosasta linkki ”Poista asennettu ohjelma”

            4. Kirjoita Ohjauspaneelin oikean yläkulman hakuruutuun ”bitdefender” (taas ilman lainausmerkkejä)

            5. Valitse osumalistasta yksitellen kaikki Bitdefenderin esiintymät ja valitse ylempänä olevalta työkaluriviltä ”Poista asennus”.

            Poista myös mahdollinen muu virustorjuntaohjelma, kuten mainitsemasi AVG, jos se on asennettuna tietokoneella. Tarkista asennetut tietoturvaohjelmat Windows 10:ssä myös Windowsin asetusten kautta valitsemalla aloitus -> Asetukset -> Sovellukset.

            Asennetut sovellukset -lista tulee esiin aakkosjärjestyksessä. Jos listassa on Bitdefender- tai AVG-nimisiä sovelluksia, valitse sovellus ja valitse ”Poista asennus”.

            Käynnistä tietokone poistojen jälkeen ja asenna sitten Panda.

            Ystävällisin terveisin,
            Alpo
            KotiMkro-tuki

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Etunurkassa on Bitdefenderiltä viisi eri ohjelmaa, eikä niissä pitäisi olla muuta aktivointia kuin korkeintaan sähköpostitse tapahtuva rekisteröinti, jolla luodaan maksuton Bitdefenderin käyttäjätili.

              Kerro vähän tarkemmin, minkä ohjelmista latasit (ohjelman koko nimi) ja mitä Etunurkan aktivointikoodia tarkoitat?

              Ystävällisin terveisin,
              KotiMikro-tuki

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Hei,

                Ja oho, Advanced System Care tosiaan ilmoittaa, ettei lisenssi kelpaa. Asiaa selvitetään.

                Tarkoitatko IObitin Uninstaller-ohjelmaa? Siitä lähtee myös kysely eteenpäin.

                Lisätietoa tulee tänne, kunhan sitä on.

                Ystävällisin terveisin,
                KotiMikro-tuki

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Hei,

                  Linkissä on saattanut olla jokin häiriö, mutta kyllä se ainakin nyt toimii. Kokeile uudestaan:
                  http://www.kotimikro.fi/kuvatarjous16

                  Ystävällisin terveisin,
                  KotiMikro-tuki

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Hei,

                    Tietoturvaohjelmien heuristiikka antaa väärän hälytyksen CamStudiosta, koska sen asentaja sisältää mainoskomponentin. Haittaohjelmia CamStudio ei sisällä.

                    Ohjelman ylläpitäjä on halunnut käyttää mainostuettua asentajaa, joka tarjoaa kylkiäisiä CamStudion asennuksen yhteydessä. Tästä kylkiäisiä tarjoavasta mainoskomponentista älähtävät lähes kaikki tietoturvaohjelmat ja monet selaimet. Mutta kuten sanottu, hälytys on aiheeton.

                    Aikaisemmassa CamStudion versiossa ei ollut mainoskomponenttia, eikä se liioin antanut vääriä hälytyksiä. Voit ladata vanhemman version asentajan tällä linkillä, jos et saa Etunurkassa olevaa uudempaa versiota palautettua tietoturvaohjelmasi karanteenista:
                    http://kotimikro.pp.fi/tiedostot/CamStudio_Setup_2-7_r316.exe

                    Ystävällisin terveisin,
                    KotiMikro-tuki

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Hei,

                      Bluetooth-näppäimistöt asentuvat usein Android-laitteisiin englanninkielisellä näppäimistöasettelulla, jossa ei ole ääkkösiä.

                      Näppäimistöasettelun voi vaihtaa tabletin asetuksissa, vähän tabletista riippuen esimerkiksi näin:
                      1. Valitse Asetukset -> Säätimet -> Kieli ja syöttö
                      2. Valitse Fyysinen näppäimistö -kohdasta asentamasi bluetooth-näppäimistö (Bluetooth 3.0 Keyboard)
                      3. Valitse Määritä näppäimistön tyyppi
                      4. Laita valinta kohtaan suomi

                      Nyt myös ääkköset toimivat näppäimistöllä.

                      Ystävällisin terveisin,
                      KotiMikro-tuki

                       

                      KotiMikro-tuki
                      KotiMikro-tuki
                      Osallistuja (Participant)

                        Hei,

                        Kiitos viestistä.

                        Etunurkassa oli väärä versio. Nyt siellä on ladattavana suomenkielinen versio.

                        Pahoittelut virheellisen version aiheuttamasta harmista.

                        Ystävällisin terveisin,
                        KotiMikro-tuki

                         

                        KotiMikro-tuki
                        KotiMikro-tuki
                        Osallistuja (Participant)

                          Hei,

                          Foorumissa on selvästi ollut jokin häiriö ja kysymykset lähtivät viiveellä. Kysymykseesi on nyt kuitenkin vastattu täällä:
                          https://keskustelut.kotimikro.fi/foorumi/ohjelmat/topic/winoptimizer-ohjelman-asennus-kesketyy/#post-1500

                          Ystävällisin terveisin,
                          KotiMikro-tuki

                          KotiMikro-tuki
                          KotiMikro-tuki
                          Osallistuja (Participant)

                            Hei,

                            Ongelma saattaa johtua siitä, että teillä on jo ennestään luotuna Ashampoon käyttäjätili, jos olette asentaneet aikaisemmin jonkin toisen Ashampoon tekemän ohjelman.

                            Silloin Ashampoo tunnistaa teidät sähköpostiosoitteenne perusteella ja pyytää Ashampoon käyttäjätilinne salasanaa, ennen kuin Ashampoo antaa tuoteavaimen.

                            Jos olette unohtaneet Ashampoo-salasananne, niin uusikaa salasana Ashampoon sivustolla.

                            Ashampoon käyttäjätilille voi kirjautua osoitteessa http://www.ashampoo.com valitsemalla oikeasta yläreunasta ”Log in”. Kirjautuminen tehdään sähköpostiosoitteella ja Ashampoo-tiliä luotaessa valitulla salasanalla. Valitkaa sitten ”Log in now”.

                            Jos olette unohtaneet Ashampoo-salasananne, niin valitkaa Log in -kirjautumisikkunassa linkki ”Forgot password”.
                            Kirjoittakaa esiin tulevaan kenttään sähköpostiosoitteenne ja valitkaa ”Change password”.

                            Ashampoolta tulee sähköpostiviesti.
                            Napsauttakaa Ashampoolta tulleessa viestissä olevaa linkkiä ”Change password” (valkoinen teksti sinisellä pohjalla).

                            Kirjoittakaa uusi salasana esiin tulevan sivun molempiin kenttiin ja painakaa sitten ”Set password” -painiketta.

                            Jatkakaa sitten WinOptimizer-ohjelman asennusta käyttämällä uutta salasanaanne.

                            Jatkossa omalla Ashampoon käyttäjätilillä voi tarkistaa omat ohjelmansa ja niiden tuoteavaimet valitsemalla ”Show all license keys”. Esiin tulee lista, jos ovat kaikkien rekisteröimienne Ashampoo-ohjelmien tuoteavaimet.

                            Ystävällisin terveisin,
                            KotiMikro-tuki

                            KotiMikro-tuki
                            KotiMikro-tuki
                            Osallistuja (Participant)

                              Hei,

                              Kuulostaa siltä, että selaimesi ei jostain syystä pystynyt tallentamaan Ashampoon asennustiedostoa tietokoneellesi ja tiedostosta on latautunut vain osa.

                              Kokeile sitä, että yrität ladata tiedoston uudelleen. Varmista myös, että tiedosto latautuu Ladatut tiedostot -nimiseen kansioon tai muuhun kansioon, johon sinulla on käyttöoikeus, jos olet muuttanut latauskansion sijaintia.

                              Jos lataus ei vieläkään onnistu, niin kokeile ladata tiedosto jollain toisella selaimella.

                              Ystävällisin terveisin,
                              KotiMikro-tuki

                              KotiMikro-tuki
                              KotiMikro-tuki
                              Osallistuja (Participant)

                                Hei,

                                Täällä se on:
                                https://etunurkka.kotimikro.fi/tietoturva/tietoturvaohjelmat/mailwasher-free

                                Haku on vaan vähän kömpelö, eikä löydä ohjelmaa esimerkiksi pelkällä mail-sanalla tai erikseen kirjoitettuna ”mail washer”. Etunurkan hakutoiminnossa saisikin kyllä olla sen verran älyä, että se osaisi tarjota vaihtoehtoja.

                                Ystävällisin terveisin,
                                KotiMikro-tuki