järjestelmänvalvoja

Avoin
Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 2 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  sikisake 5 vuotta, 7 kuukautta sitten.
Tekijä
sikisake
Osallistuja (Participant)

yritin ottaa käyttöön bitdefender home scannerin. sain sen ladattua

mutta kun yritin avata tuli ilmoitus että järjestelmänvalvoja on kieltänyt ohjelman.

Mitään sellaista en ole tietoisesti tehnyt (olen järjestelmänvalvoja). yritin myös avata klikkaamalla ensin ”suorita järjestelmänvalvojana” mutta sekään ei auttanut. Mitä tehdä?

S Torvinen

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Kerro vähän tarkemmin, missä vaiheessa ilmoitus tulee. Tuleeko se heti asentaessa vai ohjelmaa käynnistäessä? Kerro myös, mikä Windows sinulla on.

    Ja jos mahdollista, liitä mukaan näyttökuva virheilmoituksesta. (Kuvan saa liitettyä viesti-ikkunan työkalurivin oikeassa reunassa olevalla painikkeella.)

    Olitko kirjautuneena järjestelmänvalvojana, kun asensit ohjelman? Jos et, niin asenna ohjelma napsauttamalla asentajaa kakkospainikkeella ja valitsemalla ”Suorita järjestelmänvalvojana”.

    Ystävällisin terveisin,
    KotiMikro-tuki


    sikisake
    Osallistuja (Participant)

      niinkuin kerroin sain ohjelman ladattua etunurkassa mutta kun yritin avata

      tuli tuo ilmoitus ”järjestelmänvalvoja on estänyt sovelluksen” Menin myös ladattuihin tiedostoihin missä on ohjelman kuvake. Sitä klikkasin hiiren oikealla ja valitsin ”suorita järjestelmänvalvojana” Kone kysyy sallinko ohjelman tehdä muutoksia” Siihen vastasin tietenkin kyllä mutta sama estoilmoitus tulee jälleen näkyviin.

      S Torvinen

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Kuulostaa erikoiselta. Ohjelman pitäisi asentua mukisematta, kun käyttää tuota korotettua oikeutta.

        Kokeile onnistuuko, kun kirjaudut toisella tilillä, jos koneessasi on sellainen.

        Kero vielä, mikä Windows-versio sinulla on, niin tieto voi auttaa ongelman selvittelyssä.

        Ystävällisin terveisin,
        KotiMikro-tuki

         


        sikisake
        Osallistuja (Participant)

          Windows versio on 1803

          S Torvinen

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Moi,

            Tuo 1803 on tuorein versio, eikä sen kanssa ole ainakaan dokumentoitua yhteensopimattomuutta Bitdefender Home Scannerin kanssa.

            Ongelma voi johtua vioittuneesta käyttäjätilistä, mutta sen korjaaminen voi olla työlästä, eikä siihen välttämättä auta kuin Windowsin tehdasasetusten palautus.
            Sen voi tehdä asetusten kautta (aloitus -> Asetukset -> Päivittäminen ja suojaus -> Palauttaminen), mutta ei siihen Home Scannerin takia kannata ryhtyä, jos kuitenkin muut ohjelmat toimivat ja Windows muuten toimii normaalisti.

            Ystävällisin terveisin,
            KotiMikro-tuki


            sikisake
            Osallistuja (Participant)

              Nyt sama tapahtui kun yritin avata HP:n ohjelmapäivityksiä tulostimelle.

              S Torvinen

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Ikävästi kuulostaa siltä, että Windows on rikki.

                Jos muistat, milloin ongelma alkoi, niin kokeile palauttaa järjestelmä ongelmaa edeltäneeseen aikaan, jos järjestelmän palautustoiminto on ollut käytössä:
                Kirjoita Windowsin hakuun ”palautus” ja valitse osumista ”Luo palautuspiste”. Valitse avautuvasa ikkunassa ”Järjestelmän palauttaminen”, niin ohjattu toiminto käynnistyy. Valitse haluamasi palautuspiste.

                Varmin konsti korjata asia on tehdä tehdasasetusten palautus. Omat tiedostot voi siinä valita säilytettäväksi, mutta kaikki itse asennetut ohjelmat joutuu asentamaan uudelleen, Windows-kaupasta ladatut ohjelmat tulevat automaattisesti.

                Ystävällisin terveisin,
                KotiMikro-tuki


                sikisake
                Osallistuja (Participant)

                  yritin palauttaa koneen aikaisempaan palautuspisteeseen, mutta sekään ei onnistu. Tuli virheilmoitus ”määrittelemätön virhe(0*80070005)”. Löytyykö jostain tiedosto josta näkisi mitä järjestelmänvalvoja on estänyt tai tehnyt jotain muuta?

                  S Torvinen

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Kokeile, löytykö virheestä mitään tietoa Windowsin lokitiedostoista:
                    Kirjoita hakuun ”loki” ja valitse osumista ”Näytä tapahtumalokit”

                    Ainakin Windows-lokit -> Järjestelmä-kohdasta voi tutkia virheitä. Ne on merkitty huutomerkillä. Sitä kautta voi saada jotain tolkkua, mikä on vialla.

                    Kokeile myös Updaten vianetsintää, sillä tuo virheilmoitus (0x80070005) liittyy usein Updaten ongelmiin:
                    Kirjoita hakuun ”vianmääritys” ja valitse se osumista.
                    Valitse Windows Update -kohta ja valitse ”Suorita vianmääritys”.

                    Ystävällisin terveisin,
                    KotiMikro-tuki


                    sikisake
                    Osallistuja (Participant)

                      En saa tolkkua tähän ongelmaan.

                      S Torvinen

                      Alueelle ‘OHJELMAT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.