Kirjoitetut vastaukset

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Moi,

    Asenna iTunes manuaalisesti (ks. ohjeen 5-kohta), jos MoboPlay ei automaattisesti ryhdy lataamaan ja asentamaan iTunesia.

    Jos iTunes 12.3 asentui, eikä Moboplay löydä puhelinta, niin kokeile kytkeä usb-johto toiseen usb-liitäntään. Se voi joskus herättää MoboPlayn.

    Joskus MoboPlayn tarvitsema usb-ohjain ei asennu kunnolla, joten sitä voi kokeilla, että poistat MoboPlayn asennuksen ja asennat sen sitten uudelleen. Se ei välttämättä auta, sillä MoboPlay ei toimi kaikissa kokoonpanoissa.

    Valmistaja  on julkaissut MoboPlaysta uudemman version, joka saattaa toimia paremmin. Ohjelman asentajan voi ladata tällä linkillä.

    Terveisin,
    KotiMikro-tuki

     

    KotiMikro-tuki
    KotiMikro-tuki
    Osallistuja (Participant)

      Hakutoiminto on vielä vähän hakusessa, eikä se löydä kaikkea sisältöä, koska kohteiden indeksointi on kesken. Sekin kyllä korjaantuu ajan myötä, kun indeksointi-botti saa hommansa tehtyä.

      KotiMikro-tuki

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Edistystä on tapahtunut ja myös tällä viikolla ilmestyvän numeron ohjelmien lataus toimii.

        Korjauksia tehdään koko ajan, joten parempaa kohti mennään.

        Seurataan tilannetta…
        KotiMikro-tuki

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Hei,

          Edistystä on tapahtunut ja nyt tällä viikolla ilmestyvän numeron ohjelmien latauskin toimii.

          Korjaustoimet ovat edelleen käynnissä, joten parempaa kohti mennään. Hakutoiminto on kuitenkin vielä vaillinainen, eikä haku löydä vielä kaikkea sisältöä, koska kohteiden indeksointi on kesken.

          Seurataan tilannetta…

          KotiMikro-tuki

           

           

          KotiMikro-tuki
          KotiMikro-tuki
          Osallistuja (Participant)

            Hei,

            Etunurkassa on ikäviä häiriöitä. Täällä on tarkempi tieto.

            KotiMikro-tuki
            KotiMikro-tuki
            Osallistuja (Participant)

              Hei,

              Etunurkka toimii valitettavan kehnosti ja on sekakielinen. Käynnissä on järjestelmäpäivitys, joka ei suju kuten pitäisi.

              15-numeron ja sitä edeltävien lehtien ohjelmien lataus pitäisi toimia. Ensi viikolla ilmestyvän 16-numeron ohjelmien lataus ei valitettavasti vielä toimi. Toivotaan, että se saadaan pian kuntoon ja myös nuo hölmöt sekakielisyydet korjattua mahdollisimman nopeasti.

              Terveisin,
              KotiMikro-tuki

              KotiMikro-tuki
              KotiMikro-tuki
              Osallistuja (Participant)

                Moi,

                Bitdefenderissä on tosiaan jotain outoa, kun se heittää välillä romaniaksi. Se voi johtua jostain versioristiriidasta.

                Uusin versio on ladattavissa täältä Bitdefenderin omilta sivuilta. Jos se on ongelmatapaus, niin kokeile ladata tämä Etunurkan versio. Sitä ilmeisesti käytitkin, koska tuo uudempi antaa erilaisen ilmoituksen.

                Tuon vanhemman versionkin pitäisi toimia niin, että se jatkaa asennustiedoston purkamisen jälkeen asennusta, joten kokeile uudestaan ja odota, että asennus jatkuu.

                Terveisin,
                KotiMikro-tuki

                 

                KotiMikro-tuki
                KotiMikro-tuki
                Osallistuja (Participant)

                  Hei,

                  Älä kirjoita viestiä Aihe-riville, sillä siihen mahtuu vain 80 merkkiä.

                  Luo uusi viesti, kirjoita lyhyt otsikko Aihe-kenttään ja kirjoita viesti Aihe-kentän alla olevaan isoon tekstikenttään (työkalurivin alla). Napsauta kenttää, niin se aktivoituu ja voit kirjoittaa.

                  Ystävällisin terveisin,
                  KotiMikro-tuki

                  KotiMikro-tuki
                  KotiMikro-tuki
                  Osallistuja (Participant)

                    Moi,

                    Nyt se on Etunurkassa täällä.

                    Flipperi jäi vahingossa pois listalta. Pahoittelut siitä ja myöhässä tulevasta vastauksesta.

                    Terveisin,
                    KotiMikro-tuki

                     

                     

                    KotiMikro-tuki
                    KotiMikro-tuki
                    Osallistuja (Participant)

                      Moi,

                      Bitdefenderin käyttö edellyttää kirjautuneena olemista. Käyttäjätili on maksuton. Ohjelmaa voi käyttää kirjautumatta 30 päivää.

                      Tuon ilmoitusikkunan ei pitäisi jäädä näkyviin. Kokeile sitä, että kirjaudut ulos ja takaisin sisään: Napsauta alinta kohtaa ”My Bitdefender”, mutta älä Display-painiketta.
                      Valitse ”Logout” ja kirjaudu luomillasi tunnuksilla (sähköpostiosoitteella ja salasanalla). Jos olet unohtanut salasanan, valitse ”Forgot password”.  Kirjoita esiin tulevaan ikkunaan sähköpostiosoitteesi ja valitse ”Recover password”.

                      Jos käyttäjätiliä ei ole ennestään, niin valitse edellisessä ikkunassa ”Create a new account”. Siitä pääsee luomaan käyttäjätilin.

                      Käynnistä lopuksi tietokone uudelleen.

                      Bitdefenderin ilmoitusikkunan ”Display”-painikkeesta pääsee omaan Bitdefender-tiliin. Jos esiin tulevan ikkunan yläreunassa on huomautus aktivoinnista, niin valitse huomautuksessa oleva linkki, ”here”-sana. Siirry sitten sähköpostiin ja valitse Bitdefenderiltä tulleessa viestissä oleva ”Confirm email”.

                      Terveisin,
                      KotiMikro-tuki

                       

                       

                      KotiMikro-tuki
                      KotiMikro-tuki
                      Osallistuja (Participant)

                        Hei,

                        Kokeile sitä, että valitset Gmailissa oikeasta yläkulmasta hammasrattaan, valitse esiin tulevasta valikosta ”Settings”, valitse Language-kohdan valikosta (Gmail display language) ”Suomi”, vieritä sivu alas ja Valitse ”Save Changes”.

                        Kirjaudu tarvittaessa täällä ja valitse Outlookissa hammasratas oikealta ylhäältä, valikosta ”Options”, sitten vasemmalta ”General” -> ”Region and time zone”, Language-valikosta ”suomi (Suomi)” ja sen yläpuolelta ”Save”.

                        Terveisin,
                        KotiMikro-tuki

                        KotiMikro-tuki
                        KotiMikro-tuki
                        Osallistuja (Participant)

                          Moi,

                          LibreOfficeen pitää asentaa lisäosana Voikko, joka sisältää oikoluvun ja tavutuksen. Voikon voi asentaa täältä. Sivulta pääsee myös lisäosan asennusohjeeseen.

                          Terveisin,
                          KotiMikro-tuki

                           

                          KotiMikro-tuki
                          KotiMikro-tuki
                          Osallistuja (Participant)

                            Moi,

                            Kokeile tätä 64-bittistä versiota.

                            Etunurkassa on molemmat, 32- ja 64-bittinen versio.  64-bittinen järjestelmä on nykyään yleisin, mutta joillain käyttäjillä on vielä 32-bittinen Windows. Siksi Etunurkassa on molemmat versiot.

                            Terveisin,
                            KotiMikro-tuki

                            KotiMikro-tuki
                            KotiMikro-tuki
                            Osallistuja (Participant)

                              Moi,

                              Kiitos tiedosta.

                              Sophos antaa sovellukselle alhaisen maineluokituksen, koska Sophos ei tunne sovellusta eikä ole tutkinut sitä.

                              Sophos-sovellus käyttää heuristiikkaa Live Protection -toiminnossa, jolloin se automaattisesti varoittaa sille tuntemattomista ja mahdollisesti ei-toivotuista sovelluksista (PUA, Potentially Unwanted Applications).

                              Live-tutkan voi halutessaan ottaa pois päältä asetuksissa (Settings -> Live Protection -> App Reputation), sillä sovelluskauppojen omat tarkistajat ovat – ainakin periaatteessa – jo skannanneet kaupan sovellukset.

                              Mutta liian varovainen ei kai voi olla. Tosin jos sovelluskauppaan pääsee sovelluksen mukana jokin ns. nollapäivähaavoittuvuus, niin ei sitä taida Sophoskaan hoksata.

                              Täytyykin tarkistaa, kuinka Sophokselle voi lähettää sovelluksen tarkistettavaksi, niin se ei enää anna tuota low rep -herjaa.

                              Terveisin,
                              KotiMikro-tuki

                              KotiMikro-tuki
                              KotiMikro-tuki
                              Osallistuja (Participant)

                                Moi,

                                Se on kiusallinen ongelma ja tuntuu vaivaavaan kaikkia selaimia. Kursori lakkaa vilkkumasta keskimäärin kymmenessä sekunnissa ja katoaa sitten. Se herää taas, kun tekstikenttää napsauttaa hiirellä.

                                Toivotaan, että asia saadaan mahdollisimman pian kuntoon.

                                Terveisin,
                                KotiMikro-tuki