Kirjoitetut vastaukset

maijavari
maijavari
Osallistuja (Participant)

    Moi,

    Tuo cnmss on ilmeisesti jokin Canonin tulostinajurin tiedosto, joka on jäänyt kummittelemaan.

    Jos käytät Windows 10:tä, niin kirjoita tehtäväpalkin hakuun Järjestelmän määritykset ja valitse se osumista (pitäisi olla ylin).

    Etsi käynnistyjistä Canon cnmss tai vastaava ja ota pois käytöstä.

    Jos tuo määritystyökalu ei sitä löydä, niin kokeile tätä Microsoftin Autoruns-työkalua. Se kaivaa vähän syvemmältä.

    Terveisin,
    Maija

    maijavari
    maijavari
    Osallistuja (Participant)

      Moi,

      Melkein veikkaan, että tietoturvaohjelmasi estää Imgburnin aentamisen. Kokeile sitä, että otat virustutkasi siksi aikaa pois päältä, kun lataat ja asennat imgburnia.

      Maija

      maijavari
      maijavari
      Osallistuja (Participant)

        Tuo ilmoitus meinaa, että tietokoneen bios pitää päivittää.

        Tästä HP:n tukiartikkelista voi ola jotain hyötyä.

        t:maija

        maijavari
        maijavari
        Osallistuja (Participant)

          Moi,

          Olen joskus törmännyt samaan. Ilmoitus saattaa liittyä siihen, että jotain ulkoista asemaa on käytetty tiedostohistorian varmuuskopiointiin, eikä asema ole ollut kytkettynä, kun ohjelma on sitä yrittänyt avata.

          Tällainen tietoisku aiheesta on Microsoftin tukitietokannassa, jos siitä olis jotain apua.

          Ja tiedostohistoria-asiaa löytyy tuesta enemmänkin. Toiminnon asetuksissa voi mm. valita, kuinka kauan kopioita säilytetään. Tiedostohistoria voi nimittäin viedä gigakaupalla tilaa.

          Pähkäilee Maija

          maijavari
          maijavari
          Osallistuja (Participant)

            Moi,

            Tuo dll-kirjastotiedosto on osa Visual Studion ajonaikasta pakettia, joka on asentunut jonkni ohjelman mukana. Jos koneesi on HP, niin tästa ohjeesta saattaa olla apua:
            http://bit.ly/hp-kiihtyvyysanturi

            Maija

             

            maijavari
            maijavari
            Osallistuja (Participant)

              Ahaa, ja harmi ettei tuosta ollut apua.
              Virhe on jossain syvemmällä. Jotai rekisterimuokkauksia näkyi netissä olevan tuohon vaivaan, mutta rekisterin rukkaaminen voi olla riskipeliä.

              Googlella löytää jotain tietoa hakemalla tuolla virheilmoituksella. Ja voihan sitä katsoa Asuksen tukisivuilta, jos siellä on jotain aiheeesen liittyvää.

              Jep, olen huomannut saman, että välillä tekstikenttä lakkaa vastaamasta. Olisiko se jotain uudenkarheutta…? Chromella tuntuu kuitenkin toimivan ok, ainakin nyt.

              Maija

              maijavari
              maijavari
              Osallistuja (Participant)

                Verkossa näkyy muillakin olleen samanlainen tilanne. Se on saattanut syntyä siitä, että jokin puhdistustyökalu on siivonnut niin tehokkaasti, että se on poistanut Asuksen tarvitseman lokitiedoston, jota se on käyttänyt johonkin väliaikaiseen tehtävään. Tai sitten Asuksen asentaja on tehnyt lokiin päiväysvirheen, minkä takia se älähtää tiedostosta.

                Kokeile tätä Thomas Krennin sivustolla olevaa Dominik Hilpertin ohjetta, joka on tuntunut auttavan:

                Kirjoita kympin hakuun ajoitus ja valitse Tehtävien ajoitus.
                Valitse Tehtävien ajoituksen kirjasto, edelleen Asus ja poista i-setup-niminen tehtävä.

                Lykkyä tykö 🙂
                Maija

                maijavari
                maijavari
                Osallistuja (Participant)

                  Hei, unohtuiko liite?

                  Maija

                  maijavari
                  maijavari
                  Osallistuja (Participant)

                    Jaa-a, eipä taida sellaista velhotekniikkaa olla. Operaattorit käsittääkseni suodattavat osan roskapostista jo ennen kuin se on käyttäjällä, mutta kyllä seulonta taitaa loppupeleissä jäädä käyttäjän kontolle.

                    Hyvä suodatin kuitenkin helpottaa roskapostin hallintaa. Kannattaa kysyä omalta nettiyhteyden tarjoajalta suodatinta, jos sellaista ei vielä ole hankittuna.

                    Maija

                     

                    maijavari
                    maijavari
                    Osallistuja (Participant)

                      Hei,

                      Kuulostaa selainongelmalta, koska ainakin nyt kuvat latautuvat KotiMikron sivuilla.

                      Se voi auttaa, että tyhjentää selaimen välimuistin. Sinne kertyneet turhat tiedostot saattavat haitata selaimen toimintaa.  Tyhjennystoiminto riippuu hieman käytetystä selaimesta, mutta selaimen asetuksista se löytyy.

                      Esimerkiksi Edgessä se menee näin: Napsauta oikean yläkulman kolmea pistettä, valitse ”Asetukset” -> ”Valitse tyhjennettävät kohteet” -> Tyhjennä

                      Maija

                      maijavari
                      maijavari
                      Osallistuja (Participant)

                        Kiitos paljon! Tämä auttoi minuakin samassa pulmassa.