FlightGear Flight Simulator ei käynnisty

Avoin
Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi KotiMikro-tuki KotiMikro-tuki 5 kuukautta, 2 viikkoa sitten.
Tekijä
user-391959
Katsoja (Spectator)

Lentosimulaattorin sain koneelle mutta Fly -nappia painaessa ohjelma ei käynnisty ja näyttöön tulee pieni ruutu jossa lukee

Fatal exception

bad conversion

ja nappi Ok

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Moi,

    FlightGearin keskustelupalstan mukaan sama ongelma vaivaa joitain muitakin käyttäjiä:
    http://bit.ly/fg-bad-conversion

    Sen verran siellä ovat ohjelman kehittäjät pari päivää sitten selvittäneet, että ongelma ilmeisesti johtuu jotenkin käyttäjänimestä, jossa on esimerkiksi ääkkösiä tai erikoismerkkejä.

    Perjantaina 1. helmikuuta yksi kehittäjistä pahoitteli ongelmaa ja siellä ollaan vähän ymmällään, kuinka korjata tuo bugi. Siellä myös pelätään, että tuon ”Bad Conversion” -virheilmoituksen aiheuttaja on jokin muukin kuin pelkästään ääkköset. Sen selvittely ei näköjään ole kovin helppoa.

    Jos Windows-käyttäjänimessäsi on ä-,ö-, å-kirjaimia tai muita erikoismerkkejä, niin sellainen konsti siellä neuvotaan, että vaihtaa latauskansion toiseen polkuun, jossa ei ole ääkkösiä tai muita kuin puhtaita ascii-merkkejä:

    1. Valitse aloitusikkunassa Settings.
    2. Valitse Show more… Downloads-kohdassa, rivin päässä oikealla.
    3. Valitse Change (kohdan ”C:/Users/{Käyttäjänimesi}/Documents/…” oikealla puolella)
    4.Valitse joku kansio, joka ei ole samassa polussa kuin käyttäjänimi (Luo ensin vaikka C:n juureen kansio, esim. nimeltä Temp, ja sen alle vielä kansio FlightGear ja valitse se FlightGearin Downloads-kansioksi)
    5. Valitse sitten Fly!

    Ystävällisin terveisin,
    KotiMikro-tuki

     

     


    user-377378
    Katsoja (Spectator)

      Minulla on samanlainen ongelma Semmin kanssa Ensaa peliä käymään Ilmoittaa virheestä OX 36BI en tiedä mitä tehdä.

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Hei,

        Lähetä kuvakaappaus saamastasi virheilmoituksesta, koska tuollaista ei löydy ainakaan noilla merkeillä.
        Täällä on ohje ruutukuvan kaappaamiseen ja lähettämiseen:
        http://bit.ly/kuvakaappaus-foorumille

        Terveisin,
        KotiMikro-tuki

        Vain tilaaja voi kirjoittaa foorumille