Outlookin asetukset iPadissa

Avoin
Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  [email protected] 2 viikkoa, 5 päivää sitten.
Tekijä
[email protected]
Katsoja (Spectator)

Käytän iPadissani Outlook-sähköpostiohjelmaa. Joissakin viesteissä on tekstin joukossa vieraita, todennäköisesti kiinalaisia merkkejä. Onko kyse asetuksista.

Joppe
Joppe
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Yleensä vieraat merkit johtuvat käytetystä ohjelmasta. Outlookin omalla sovelluksella ei pitäisi tulla merkkisotkuja. kokeile sitä, jos et jo käytä:
    https://apps.apple.com/fi/app/microsoft-outlook/id951937596?l=fi

    Outlookilla on kyllä joskus Windows-ympäristössä tuota vaivaa, että ääkkösistä tulee kiinaa. Silloin auttaa, kun vaihtaa asetuksissa viestin koodausmuodoksi Unicode (UTF-8) -vaihtoehdon. Mutta tuossa sovelluksessa sellaista valintaa ei edes ole, sillä sovelluksen pitäisis hanskata ääkköset automaattisesti.

    Joppe


    [email protected]
    Katsoja (Spectator)

      Kiitos. Outlook on ladattu AppStoresta. Merkillistä on se, että olen ladannut Outlookin myös iPhoneen ja siinä tuota ongelmaa ei esiinny.


      [email protected]
      Katsoja (Spectator)

        Kiinalaisia symboleja löytyy joissakin viesteissä otsikkokentän tekstissä.

        KotiMikro-tuki
        KotiMikro-tuki
        Osallistuja (Participant)

          Moi!

          Nuo kiinalaiset merkit otsikoissa viittaavat siihen, että lähettäjäpään postipalvelu koodaa html-kieliset otsikot väärin, jolloin iPadOS ei osaa tulkita fonttia oikein ja näyttää sen sitten noina kiinalaisina merkkeinä.

          Syynä voi olla se, että lähettäjäpään palvelu koodaa viestit käyttämällä ISO 8859-1 -merkistökoodausta tai US-ASCII-koodausta, kun pitäisi käyttää UTF-8-koodausta.

          Sylttytehdas voi kuitenkin olla loppupeleissä Outlookin iPad-versio, koska samankaltaista ongelmaa on aikaisemmin käsitelty Microsoftin tuessa.

          Sitäkin voi tietysti kokeilla, että poistaa sovelluksen ja asentaa sen sitten uudelleen.

          Ystävällisin terveisin,
          KotiMikro-tuki


          [email protected]
          Katsoja (Spectator)

            Poistin sovelluksen ja latasin uudelleen. Näyttää auttaneen.

            Vain tilaaja voi kirjoittaa foorumille