Hei! Minulla on koneessani Outlook (Office 2010) joka on muistaakseni Officen mukana tullut. Alla muutama kysymys, vastauksista olisin kiitollinen.
-Nyt kysyisinkin mihin se tallettaa kaikki viestit/ kansiot ja miten ne saisi kopioitua talteen esim, tikulle? Ajattelin että jos vaihdan sähköpostiohjelmaa niin haluaisin tietysti tiedostot ja kansiot konkreettisesti itselleni talteen.
-Miten Outlookin voi päivittä vai onko ostettava uusi Office ?
-Mika on tuo Outlookin datatiedosto.
-Jokin aika sitten kun lähetin tiedostoa niin se ei lähtenyt vaan oli tallentunut datatiedoston lähteviin joista se ei ikinä lähtenyt ? Nyt tuntuu että häiriö on taas itsestään poistunut.
-Mikä olisi hyvä ja varma sähköpostiohjelma (tai siis ”parempi”/halvempi kuin Outlook)?
Moi,
Sähköpostit ja muut tiedot voi tuoda tiedostoksi Outlookin ohjatulla toiminnolla ja tiedoston voi sitten siirtää vaikka muistitikulle.
Käsipelillä homma on hankalaa, sillä Outlookin (ja Officen) data- ja muut tiedostot ovat sikin sokin järjestelmässä ja monet vielä aika kryptisillä nimillä. Siksi ohjattu toiminto on varmempi ja ainakin helpompi tapa.
Täällä on aika hyvä Microsoftin tukiartikkeli, jossa on ohje myös 2010-version tietojen varmuuskopiointiin:
http://bit.ly/outlookin-pst-tiedosto
Outlookin voi hankkia myös erikseen Windows 10 -järjestelmään, mutta se on aika arvokas, 135 euroa:
http://bit.ly/osta-outlook
Melkein järkevämpää on hankkia uusi Office, jos sitä kuitenkin käyttää ja haluaa päivittää uuteen versioon. Tosin sillekin on hyvä ja ilmainen vaihtoehto, LibreOffice. Ja sen seuraksi voi asentaa hyvän ellei parhaan ja ilmaisen sähköpostiohjelman, Thunderbirdin.
Joppe