Tulostimen skannaus ei toimi

Avoin
Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Joppe Joppe 4 kuukautta, 3 viikkoa sitten.
Tekijä
jonkku46
Katsoja (Spectator)

Minulla on Canon MG6150 tulostin, jossa on myös skanneri. N. viikko sitten laiteen skanneri lakkasi toimimasta, antaa vai ilmoituksen ”code: 5,202,54”. Sain Canonin tuelta linkin uusiin ajureihin. Asensin ne, mutta ei auttanut, sama koodi ilmestyy. Canonin tuki arveli, että vanhat ajurit eivät ole poistuneet kokonaan. Mikähän auttaisi?

Joppe
Joppe
Osallistuja (Participant)

    Moi,

    Kokeile auttaako, kun pysäytät Windowsin skannauspalvelun ja käynnistät sen sitten uudelleen:

    Avaa Tehtävienhallinta näppäinyhdistelmällä Ctrl+Vaihto+Esc. Windows 10:ssä voi myös klikata kakkospainikkeella aloituspainiketta ja valita Tehtävienhallinta-rivin.

    Avaa Palvelut-välilehti.

    Klikkaa Nimi-sarakkeen otsikkoa, niin saat palvelut aakkostettua.

    Katso stisvc-kohdasta, mikä sen PID-tunnus on. Stisvc-palvelun nimi pitäisi olla WIA -kuvakahaku (Windows Image Acquisition).

    Avaa Lisätiedot-välilehti.

    Klikkaa PID-sarakkeen otsikkoa, niin saat tunnukset numerojärjestykseen.

    Katsomasi palvelun tunnuksen pitäisi kuulua svchost.exe-ryhmään. Klikkaa tunnusta kakkospainikkeella ja valitse Lopeta tehtävä.

    Palaa sitten Palvelut-välilehdelle ja käynnistä WIA-palvelu klikkaamalla kakkospainikkeella palvelua ja valitsemalla Käynnistä.

    Sammuta tulostin ja käynnistä se uudelleen. Kokeile toimiiko skannaus nyt.

    Joppe

    Vain tilaaja voi kirjoittaa foorumille