ominaisuuspäivitys Windows 10 versio 1803

Avoin
Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi KotiMikro-tuki KotiMikro-tuki 5 vuotta, 10 kuukautta sitten.
Tekijä
user-338652
Osallistuja (Participant)

tällaisen päivityksen asensin 5.5.2018 tämän jälkeen ei ole mikään oikein toiminut siinä ”win10 toosassa” Toshiba satellite L50-B-2FN johon olen asentanut 16 Gb muistia. Tätä kirjoitan vanhalla Win7 toshiba satellite L670-10k tähän olen vaihtanut i3 2,4 Mhz prossun ja 8Gb muistia, tämä käynnistyy palojon nopeammin kuin toi win 10 kone. Lisäksi se win10 ei yhdistä niihin sivuihin vaan se pyöritää sitä hakua kunnes tulee aikakatkaisu.Jos palautan koneen niin pakottaako Microsoft asentamaan ym. päivityksen. Olen ollut siinä uskossa että win 10 päivitykset ovat enemmän tai vähemmän pakollisia.

Y.T. Leif

KotiMikro-tuki
KotiMikro-tuki
Osallistuja (Participant)

    Hei,

    Voit palata aikaisempaan versioon, eikä 1803-päivitystä sitten tule enää väkisin:
    1. Valitse aloituspainike -> Asetukset -> Päivittäminen ja suojaus
    2. Valitse vasemmalta Palauttaminen
    3. Valitse kohdassa Palaa Windows 10:n aiempaan versioon Aloita

    Siinä tosin lukee, että ”yritä palata – -”. Se ei kuulosta kovin hyvältä, mutta kannattaa silti kokeilla, jos 1803 ei toimi kunnolla.

    Joillain käyttäjillä on ollut myös ongelmia 1803-päivitykseen tulleen jatkopäivityksen kanssa ”Kumulatiivinen päivitys Windows 10 Version 1803 x64 -pohjaisille järjestelmille (KB4103721)” .Se on muun muassa aiheuttanut joillain sen, että tietokone ei enää käynnisty Windows-logoa pitemmälle.

    Terveisin,
    KotiMikro-tuki


    user-328102
    Katsoja (Spectator)

      Mulla kävi juuri niin sekä vanhan pöytäkoneen hp että uudemman läppärin acer kanssa. Pyörittävät pisteitä. Molemmissa ei muistaakseni aikakatkaisua,  kun olen päivitellyt muita ohjelmia. Siis ed mainittu win 1803 päivitys. Jossain oli tieto että win oma outlook ja Word tilttaa koneen ??????? Onko ratkaisua

      T ulla

      KotiMikro-tuki
      KotiMikro-tuki
      Osallistuja (Participant)

        Moi,

        Jos kone juuttuu 1803-päivityksessä käynnistykseen, niin ainoa konsti tällä hetkellä on tehdä niin, että sammuttaa koneen ensin pitämällä virtapainike pohjassa muutaman sekunnin ajan, kunnes kone sammuu. Käynnistä sitten uudelleen ja paina virtapainiketta heti, kun Windows-logo tulee ruudulle käynnistyksen alkurutiinien jälkeen.

        Tee sama pari kertaa, niin Windows käynnistää viankorjauksen. Hyvässä lykyssä korjaus onnistuu kerrasta, mutta jos kone jää taas käynnistyssilmukkaan, niin tee sammutushomma uudelleen ja käynnistä kone vikasietotilaan, kun viankorjauksen asetusvalikko tulee esiin. Vikasietotila löytyy asetusvalikon lisäasetuksista.

        Terveisin,
        KotiMikro-tuki

        Alueelle ‘WINDOWS’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.